Sabtu, 31 Mac 2012

Anwar guna modal PTPTN pula dah

Ceramah Anwar di Taman Kosas Ampang baru-baru ini bercakap mengenai PTPTN kononnya jika mereka memerintah PTPTN akan dihapuskan.

Memang betul lah cakap Anwar, PTPTN akan dihapuskan, siapa ada duit boleh masuk IPTA dan siapa yang tak ada duit tak payah masuk lah.

Hari ini PTPTN menjadi dana penting untuk membantu ribuan pelajar miskin melanjutkan pengajian mereka , Sesiapa yang mendapat keputusan terbaik kelas pertama, pinjaman bertukar menjadi biasiswa.

Ramai anak-anak bukan Melayu tak perlu bayar balik pinjaman sebaliknya mereka anak Melayu yang gagal dan mendapat markah rendah terpaksalah bayar balik.

Kumpulan mahasewel baru-baru ini membuat demo mendesak hutang ptptn dihapuskan kerana mereka sendiri yang berhutang sedangkan mereka sudah dipecat dari pengajian mereka.,

PTPTN ditubuhkan sejak zaman Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. sebelum itu beliau juga adalah menteri pelajaran. So, Anwar lah orang yang bertanggung jawab menubuhkan PTPTN, sekarang dia pula yang mengkritik badan tersebut.

Sama jugta isu perjanjian dengan syarikat pembekal elektrik. siapa yang menanda tangan syarat-syarat tarif elektrik  kalau bukan Anwar.

So cakap Anwar memang tak boleh pakai, hampas  pecacai babi toyok sungguh mangkok peliwat ini. 

1 ulasan:

  1. aku rase anwar ni xhbs byr ptptn lg, tu yg duk kalut nk hapuskn.. uitm bkal trime student 200ribu org dlm satu mase, kalo sorg bjet stu sem 3k mau pokai kerajaan nk tanggung, so pkir la rasional nk hpus ptptn tu.. pndai pnjm pndai la byr..

    BalasPadam