Khamis, 31 Januari 2013

Organisasi Kristian Bantah Penggunaan Kalimah Allah Dalam Bible

Artikel penulis sebelum ini tentang hak LGBT yang mempersoalkan mengapa Islam dipandang sebagai kolot kerana membantah hak LGBT tetapi Kristian tidak diberikan tanggapan yang sama walaupun sama-sama membantah, telah 'terkena' kepada pihak yang terlibat, puak Kristian Malaysia.

Nampaknya, Kristian Malaysia tidak mengambil pendekatan yang sama seperti Kristian di seluruh dunia, terutamanya terhadap isu seperti penggunaan Kalimah Allah bagi Bible dan juga hak LGBT.
Dan kini, persoalan yang sama masih lagi timbul di mana beratus-ratus ribu orang membuat demonstrasi di Perancis membantah hak golongan LGBT, dan terdapat tiga organisasi Kristian di Amerika Utara telah meletakkan petisyen awam untuk menghentikan Wycliffe Bible Translators, Summer Institute of Linguistics (SIL) dan Frontiers dari menghasilkan Bible yang mengandungi nama Tuhan Kristian (Father and Son) yang mempunyai terjemahan yang salah (Lord dan Messiah atau Guardian dan Proxy). Terdapat juga terjemahan Arab yang mengubah perkataan 'Father' kepada Allah yang dilihat oleh penganut Kristian sebagai sesuatu yang tidak boleh diterima kerana ia mungkin akan menyinggung umat Islam, dan juga boleh mengelirukan mereka yang baru menganut agama Islam atau Kristian.

Mengapa puak Kristian Malaysia tidak berkongsi pendapat yang sama?

Isu penggunaan nama Allah telah lama timbul di Malaysia. Puak Kristian Malaysia adalah antara yang paling lantang isu ini, termasuk menerima pertolongan dari DAP.

Lim Guan Eng juga pernah menyatakan perkara ini sebagai sebahagian daripada perjuangan parti tersebut, yang kemudiannya mengundang permasalahan kepada PAS.

Hanya kerana sifat mereka yang gila kuasa, parti tersebut telah membuatkan puak Kristian percaya bahawa pluralisme adalah satu perkara yang boleh diterima, sebahagian daripada ajaran Kristian itu sendiri.

Ini adalah masa buat semua agama di Malaysia untuk mula membezakan antara agama dan politik. Apabila umat Islam mempertahankan nama Allah daripada dipergunakan, ia menunjukkan bahawa mereka memperjuangkan agama, bukannya politik. Jadi, jika anda bencikan kerajaan Melayu-Islam, anda tidak perlu melanggar agama Kristian anda sendiri hanya untuk memberikan sokongan kepada sesiapa yang menentang pihak kerajaan.

Perkara ini tidak langsung ada kena mengena dengan hak. Perbuatan ini adalah salah kerana akan mengakibatkan kekeliruan. Mungkin ini adalah masa bagi penganut Kristian seluruh dunia untuk menggalakkan Kristian Malaysia supaya melihat kembali apa yang dituntut oleh Bible, agar kita tidak keliru dengan agama masing-masing.

Bacalah, supaya kita tidak mudah dipergunakan oleh mana-mana pihak yang inginkan perpecahan antara rakyat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harga Rumah Mampu Milik Tidak Munasabah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penganut Agama Lain Tiada Hak Guna Kalimah Allah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kajian UPM: Najib Lebih Layak Dari Anwar

Bila-bila masa sahaja dari sekarang Dewan Rakyat akan dibubarkan untuk memberi laluan kepada PRU 13 yang dijangkakan oleh ramai pemerhati politik sebagai pilihanraya yang paling sengit dalam sejarah negara.

Dari segi rekod PRU 12 2008, memang benarlah PRU 13 ini cukup hangat dan sengit kerana ia merupakan penentu samada BN akan meneruskan kesinambungan pemerintahan ataupun gabungan longgar parti pembangkang, PR pula yang akan mengambil alih terajunya.

Namun jika perkembangan semasa diambil kira, besar kemungkinan PRU 13 akan menyaksikan BN mengulangi kejayaan yang hampir sama seperti yang dicapai pada PRU 11 2004 sebaliknya PR pula bakal berdepan nasib buruk seperti dialami Barisan Alternatif (BA).

Tambahan pula, sejak pentadbiran negara diambil oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak pada April 2009, sedikit demi sedikit BN telah kembali ke landasannya semula. Manakala dalam tempoh itu pula populariti PR semakin merosot terutama sekali selepas kegagalan projek lompat 16 September 2008.

Bermula awal tahun 2010 hinggalah sekarang menyaksikan hasil dari kepimpinan Dato' Seri Najib, BN terus memacu momentum kebangkitan sebagaimana terbukti dalam beberapa siri pilihanraya kecil yang lalu.

Malah dari segi populariti diantara Dato' Seri Najib dengan pemimpin PR khususnya Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim memang jauh langit dengan bumi, ini termasuklah data-data hasil dari kajian-kajian semasa yang dilaksanakan oleh pelbagai pihak.

Demikian halnya kedapatan yang diperolehi dari kajian terbaru yang dilakukan di UPM yang mana Presiden UMNO itu terus unggul di hadapan dengan merekodkan populariti 67.4% sekaligus menjadi pilihan utama sebagai PM selepas PRU 13 kelak.

Manakala Anwar pula berada di tempat kedua dengan catatan 52.2% dan Presiden PAS, Hadi Awang hanya mencatat populariti 31.3% sahaja. Dengan kata lain, responden yang ditemubual agak meragui kedua-duanya dalam menggalas tanggungjawab sebagai PM.

Jika dikira pula dari segi rekod jasa bakti kedua-dua pemimpin utama PR itu yang hanya tahu berceramah siang dan malam menjelajah sana sini, lagilah tak termampu menandingi rekod kerjabuat Najib yang sudah terbukti besar jasanya dalam membantu rakyat jelata.

Apatah lagi bila diukur dari segi kesungguhan dan sikap cakna Najib dan BN yang serius membantu menyelesaikan permasalahan rakyat, jauh bezanya bila dibanding dengan Anwar dan Hadi yang hanya bijak berkata-kata ketika menabur janji tapi kerap gagal dalam menepatinya.

Apapun, yang pentingnya dalam mana-mana sahaja kajian yang dilakukan samada oleh pihak bebas, pro BN mahupun oleh PR sendiri, satu kesimpulan yang sama diperolehi - BN akan meneruskan kesinambungan pemerintahan negara ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Blogger Pecacai Pas Bacul

Pelik sungguh blogger Pas, boleh dia tarik balik artikal dia yang menfitnah Dato Tan Lian Hoe sebagai Ratu Tarian Separuh Bogel. Pagi tadi ada, petang tengok dah hilang.

Yang best siap kutuk TM kononnya update blog dgn phone waktu orang baca doa.

Oooi! Pi lah mengekor wartawan Sinar nun, senang dapat maklumat Umno dan BN.

Kenapa tak ikut Sinar? Sebab wartawan Sinar dan pindah Ipoh?

Cari lah awek-awek Sinar lain yang comel-comel tu....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pelajar Universiti Ramal BN Menang Besar

Kajiselidik yang dijalankan oleh Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Malaya (UM) dibawah anjuran Yayasan Ehwal Siswazah (YES) menunjukkan sokongan terhadap BN berada dalam keadaan kukuh di kalangan mahasiswa dengan 63% yakin bahawa BN akan menang dalam PRU-13 dan hanya 37% sahaja yang meramalkan kemenangan PR.

Kajiselidik di negeri-negeri di bawah pemerintahan pembangkang turut menunjukkan populariti Dato' Seri Najib meningkat seperti berikut, Kelantan 60.8%, Kedah, 63.8% dan Selangor 54.55%.

Daripada semua responden ini, 40.1% telah dikenalpasti sebagai golongan atas pagar dan 80% daripada mereka ini pula telah bersedia untuk mengundi dalam PRU kali ini. Justeru, golongan ini merupakan antara penentu utama kepada keputusan pilihanraya nanti.

Walaupun penemuan kajiselidik menunjukkan perbezaan yang kecil antara jumlah penyokong pembangkang (30.1%) dan kerajaan (29.8%) iaitu 0.3%, tetapi secara keseluruhan, para siswazah menaruh keyakinan yang lebih kepada Dato' Seri Najib untuk menerajui negara iaitu 67.4%, berbanding Datuk Seri Anwar Ibrahim 52.2%, Datuk Seri Hadi Awang 31.3% dan paling tidak diyakini pula ialah Lim Kit Siang yang hanya mendapat sokongan sebanyak 1.5%.

Kit Siang juga menerajui bagi kategori pemimpin paling tidak layak sebagai Perdana Menteri dengan 61.5%, diikuti oleh Hadi Awang 26.2% dan Anwar Ibrahim 16.2%.

Penemuan ini bolehlah dianggap menarik kerana di masa yang sama, kajiselidik tersebut turut menunjukkan bahawa media politik yang paling popular di kalangan siswazah pula ialah Malaysiakini, iaitu media yang terkenal sebagai pro-pembangkang dan entah berapa kali terkantoi menipu.

Secara tidak langsung, kajiselidik membuktikan bahawa majoriti pelajar universiti cukup matang untuk menilai berita yang dilaporkan oleh media massa serta tidak mudah terpengaruh.

Apa yang didapati dari kajiselidik ini membuat kita tertanya-tanya tentang bagaimana kajiselidik berkenaan sokongan terhadap parti politik di kalangan siswazah yang dijalankan oleh UMCEDEL sebelum ini menunjukkan penemuan yang bertentangan, iaitu sokongan yang meningkat kepada pembangkang. Kajian UMCEDEL juga menunjukkan yang kaum Cina yang paling ramai menolak BN iaitu lebih 90%, dilihat sebagai meragukan terutama apabila dikaitkan dengan peratusan populariti Kit Siang yang begitu corot seperti di dalam penemuan YES.

Memandangkan kredibiliti Pengerusi UMCEDEL yang diragui kerana mempunyai 'sejarah' tersendiri bersama Anwar di dalam ABIM maka, adalah wajar kita memilih untuk bersandarkan kepada kajiselidik anjuran YES berbanding UMCEDEL.

Untuk itu, walaupun penemuan menunjukkan angka positif bagi BN, tetapi BN wajar mengambil langkah pro-aktif untuk meningkatkan lagi sokongan para siswazah dengan menangani kelemahan-kelemahan yang ada, terutamanya dalam menyediakan satu platform media alternatif yang mampu menyaingi Malaysiakini dari segi rencana dan pemberitaan.

Jelas, bahawa para siswazah dahagakan bacaan yang berunsur serius, berbanding tulisan-tulisan ringan di blog-blog atau portal pro-BN yang kurang menitikberatkan kualiti penulisan serta masih 'obses' dengan hiburan serta bahan lucah untuk menarik pembaca.

Sudah tiba masanya bagi BN meningkatkan 'mentaliti' seiring dengan pemikiran anak-anak muda dan cerdik-pandai di dalam negara. Politiking yang terlalu nyata yang dipersembahkan dalam bentuk ringan, kasar, lucah dan kadangkala rendah di dalam bahan yang disediakan oleh media pro-BN merupakan antara penyebab ramai cerdikpandai dan golongan yang lebih selesa berbahasa Inggeris, memilih untuk membaca Malaysiakini walaupun menyedari 'sifat' politik media tersebut.

Tidak dinafikan bahawa cara tertentu adalah berkesan untuk golongan sasaran tertentu, namun, tidak salah jika BN turut menggunakan cara lain untuk golongan sasaran yang lain, iaitu golongan cerdikpandai dan yang lebih selesa berbahasa Inggeris sama ada yang sedia menjadi penyokong senyap, atas pagar, mahupun yang di dalam pembangkang. Jika kena caranya, kedudukan BN pasti akan lebih kukuh lagi menjelang PRU ke-13.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cepat betul Puak Pas buat papan tanda

Melucukan. Pas akan buat ceremony di atas kubur Mat Indera kelmarin, oleh itu siap pacak papan tanda tugu peringatan. Isnin lepas semas Tm pergi melawat tak ada apa-apa lagi.

Apa pun Pas telah tertipu, kubur yang dijaga oleh Ustaz Akmal Almenantuya dan Mat Sabu bukan milik Mat Indera.

Kubur yang sebenar ialah ditempat lain. Tunggu hari Sabtu ini, akan didedahkan kubur yang sebenar-benarnya. Siap ada logo bintang 3 lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

YAB Dr Zambry akan turun ke Parit Buntar Sabtu ini

Menjelang PRU 13, BN bersiap sedia menggempur kawasan yang dikuasai pembangkang.

Sabtu ini Dr Zambry akan menggegarkan Parit Buntar bersama gegaran gelombang biru.

TM juga akan ke sana untuk membuat liputan dan merakan gambar.

Kepada cai-cai Pas yang ingin merakam gambar TM boleh skodeng TM di sana. Maklumlah ramai yang nak kenal siapa TM.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS Umpamakan Nasharudin Isteri Curang

Sehari selepas bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dipecat dari terus menganggotai Majlis Syura Ulama PAS, Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat terus meraikannya dengan upacara memotong kek di kediaman Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh.

Walaupun secara lahiriahnya acara memotong kek itu diadakan sempena ulangtahun kelahiran Mursyidul Am PAS itu yang ke 82 tahun, namun tersiratnya ia menggambarkan kegembiraan Karpal Singh yang dikongsi bersama dengan Nik Aziz dalam meraikan dendam terindah yang sudah dilunaskan.

Karpal pernah ditempelak oleh Nasharudin berhubung isu hudud, manakala Nik Aziz pula sehingga kini terus berpatah arang dengan peranan utama yang dimainkan Ahli Parlimen Bachok, Kelantan itu semasa ura-ura kerjasama diantara UMNO dan PAS melalui Kerajaan Perpaduan (UG) dulu.

Nik Aziz ketika diminta mengulas status Ustaz Nasharudin yang masih kekal sebagai ahli PAS, secara sinis memberi gambaran kedudukan bekas Timbalan Presiden PAS itu dalam parti kini ibarat suami isteri yang bila-bila masa sahaja boleh bercerai berai.

"Itu dia punya pasallah, saya sebut kelmarin kepada wartawan orang laki bini lagikan bercerai. Padahal kita nak sambut bini itu dengan sembelih lembu, palu gong gendang lah, selawat kepada Nabi, tetapi boleh bercerai. Ini kerana parti (Ini kan pula dalam parti)".

Maksudnya jika isteri sendiri pun boleh diceraikan, apa sangatlah kalau memecat Nasharudin dari Majlis Syura Ulama PAS. Hatta kalau Nasharudin mahu keluar parti menyertai UMNO sekalipun, itu bukannya persoalan besar bagi PAS.

Lebih-lebih lagi pada perkiraan Nik Aziz dan PAS, status Nasharudin itu sendiri yang dilihat rapat dengan pimpinan UMNO seumpama isteri yang telah curang pada suami sendiri. Itu anggapannya. Soal bukti dan peluang untuk membela diri, itu lain punya hal yang tidak perlu difikirkan.

Dari sudut lain, walau dibaca berkali-kali kenyataan Mursyidul Am PAS itu, kelihatannya seperti Nik Aziz begitu memandang mudah hubungan suami isteri bila mana ia dikaitkan dengan isu pemecatan Nasharudin dan kedudukannya dalam PAS.

Tapi nak pelik apa? Kan sudah menjadi pengetahuan umum dalam PAS telah lama wujud polisi sumpah baiah talak tiga yang menjadikan isteri kepada calon-calon PAS dalam PRU sebagai bahan taruhan bertujuan menjamin suami masing-masing kekal dalam parti dan tidak mengubah haluan melompat ke parti lain.

Satu persoalan yang menarik untuk difikirkan, kenapa baru sekarang PAS bertindak dan dimasa yang sama masih mengekalkan Nasharudin sebagai ahli PAS, bukankah itu seperti tindakan gantung tidak bertali dari seorang suami?

Amat dayus dan bacul sifatnya bilamana seorang suami hanya berani mengambil tindakan gantung tidak bertali terhadap isterinya sedangkan jika begitu yakin telah wujud kelakuan curang sewajarnya diceraikan sahaja, bukan begitu?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DAP 'jaguh' sekat media (Utusan)

KUALA LUMPUR : DAP akan menjadi jaguh dalam menyekat kebebasan bersuara terutama melibatkan media jika pakatan pembangkang dapat menguasai Kerajaan Pusat dalam pilihan raya umum akan datang.

Mengingatkan perkara itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, DAP tidak kisah atau melompat jika media menyiarkan laporan yang 'menghentam' Pas atau PKR.

Tetapi katanya, kepemimpinan parti itu akan melenting kalau mereka diusik meskipun laporan itu berlandaskan fakta.

"Kebebasan media ala Ketua Menteri, Lim Guan Eng di Pulau Pinang memperlihatkan cara beliau mendominasi satu-satu media.

"Itu bukan pendirian beliau sahaja tetapi sebenarnya kepemimpinan DAP. Dia bagi alasan semua media arus perdana adalah alat UMNO untuk menjatuhkan Kerajaan DAP Pulau Pinang, sedangkan media membuat tugas hakiki mereka melaporkan kebenaran.

"Jika media yang dikatakan alat UMNO itu melaporkan sesuatu penyelewengan di Pulau Pinang, isu tersebut akan diputarbelitkan oleh Guan Eng hanya kerana media tersebut bukan 'tokong' kepada Guan Eng" katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia disini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan Guan Eng yang mengelak untuk memberi sebarang ulasan ketika berhadapan dengan akhbar The Star dan memilih memberi kenyataan secara bertulis sahaja kerana bimbang kenyataannya akan diputar belit.

Menurutnya, Guan Eng sentiasa 'mencabul' hak kebebasan media yang kononnya diperjuangkan oleh pemimpin pembangkang selama ini dengan mengadakan sekatan terhadap beberapa media di Pulau Pinang.

"Slogan kebebasan bersuara hanya retorik murahan DAP dan pakatan pembangkang. Bayangkan, baru empat tahun memerintah pelbagai sekatan luar biasa telah dikeluarkan oleh mereka terhadap media yang menyokong kerajaan.

"Sebelum 2008, mereka cuba menjadi jaguh kebebasan media, kebebasan bersuara dan sebagainya, kenapa pula sekarang ini tiba-tiba mereka menjadi marah dengan kebebasan media yang diamalkan oleh media arus perdana," jelasnya.

Tunku Aziz juga mendakwa sekatan terhadap media akan bertambah parah sekiranya pakatan pembangkang diberi mandat penuh untuk memerintah negara.

"Kebebasan media yang ada kini akan terus lenyap sekiranya pembangkang memerintah, mereka akan cuba untuk memansuhkan media arus perdana yang sedia ada atas alasan media tersebut berat sebelah," ujarnya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rabu, 30 Januari 2013

DAP Ingin Guna Anak Raja Untuk Hapuskan Institusi Raja?

Dalam usaha DAP untuk kekal relevan dalam masyarakat dan politik Malaysia, parti itu tidak pernah menyatakan secara terus-terang akan prinsip mereka yang menentang Institusi Raja-raja Melayu. Namun, bagi mereka yang sedia maklum mengenai sejarah DAP akan sentiasa waspada mengenai prinsip utama perjuangan DAP yang menentang Artikel 153 di mana termaktub di dalamnya hak-hak Melayu dan Islam yang dilindungi Institusi Raja-raja.

Walaupun ianya dikaburkan oleh pemimpin-pemimpinnya, tetapi prinsip DAP dapat dilihat di dalam komen-komen oleh penyokong tegar mereka di laman-laman sosial yang jelas membenci segala-galanya yang 'berbau' Melayu. Ia juga terserlah dalam tindakan DAP yang senantiasa mencuba untuk melemahkan atau melenyapkan terus apa-apa saja yang berkaitan dengan Melayu. Antaranya, bahasa dan juga budaya, yang mana membawa kepada kes wakil DAP enggan memakai pakaian adat di dalam Dewan atas alasan ia bercirikan Melayu-Islam.

Dolak-dalih konon berpegang kepada perlembagaan dan enggan mengaku menentang Institusi Raja-raja, terkantoi apabila kepimpinan tertinggi parti itu menempelak Datuk Ngeh Koo Ham dan Datuk Teng Chang Khim yang telah menerima anugerah Darjah Kebesaran oleh Raja-raja Melayu kerana tindakan itu dikira melanggar prinsip parti. Alasan kononnya atas faktor ketelusan. Namun, tidak semua rakyat begitu mudah terpedaya dan kita sedia maklum bahawa prinsip itu dibuat berasaskan penolakan DAP terhadap Raja-raja Melayu.

Apabila terdedah bagaimana DAP pernah cuba memancing Tunku Zain Al-'Abidin Tuanku Mukhriz untuk menyertai DAP dengan dijanjikan jawatan Menteri Besar, maka ia menunjukkan betapa DAP tidak pernah menghormati Institusi Raja-raja. Biarpun penyertaan seorang Putera Sultan ke arena politik bukan sesuatu yang salah walaupun ia jarang berlaku, namun perlakuan DAP yang memancing dan menjanjikan jawatan kepada baginda adalah perlakuan biadap.

Apatah lagi dengan prinsip utama DAP yang tidak mengiktiraf Institusi Raja-raja, maka tindakan tersebut membawa makna bahawa DAP hanya ingin memperalatkan baginda untuk meraih undi Melayu semata-mata dengan keyakinan yang mereka dapat membonekakan baginda sekiranya strategi ini berjaya.

Mungkin ramai yang masih ingin menepis hakikat ini dan menuduh penulis sebagai rasis dan paranoid. Namun, tidak salah kita mengambil sikap berhati-hati memandangkan sehingga ke saat ini, kita masih tidak mendapat jaminan yang DAP tidak akan meneruskan agenda menghapuskan Artikel 153, sekali gus Raja-raja Melayu sekiranya PR memenangi PRU.

Dengan keadaan PAS yang begitu lemah dan PKR yang terlalu bergantung kepada rakan sekutunya untuk hidup, DAP akan mempunyai kuasa mutlak jika PR berkuasa. Malah, hari ini juga kita melihat DAP mempunyai kuasa mutlak, cumanya ia tidak ditunjukkan secara terang-terangan kerana perlu kekal relevan dalam suasana politik dan masyarakat Malaysia demi memenangi pilihanraya.

Justeru, seperti yang disebut tadi, tawaran DAP kepada Tunku Zain adalah bertitik tolak kepada strategi untuk memenangi pilihanraya semata-mata. Kedudukan Tunku Zain dan seluruh kerabat diRaja selepas pilihanraya yang dimenangi PR pula, tentunya belum pasti.

Umat Melayu tidak wajar memandang remeh akan prinsip utama DAP yang berslogankan Malaysian Malaysia. Ketahuilah bahawa prinsip tersebut tidak pernah berubah, malah kekal subur dan berkembang di dalam sanubari setiap seorang dari ahli dan pemimpin DAP.

Kata orang, fahamilah asal usul dan hati budi seseorang sebelum kita bertindak membela atau bersahabat dengannya. Begitu juga dengan DAP yang pernah terakam dalam sejarah sebagai memusuhi Islam dan Melayu, yang bertekad menghapuskan hak-hak Melayu dan yang pernah dan masih menjunjung sistem sosialis dan kesamarataan total.

Justeru, kita wajib memahami terlebih dahulu apa itu sosialis dan apa itu kesamarataan total serta kesan dan impaknya kepada umat, kepada agama dan kepada negara. Sebelum memahami semua ini, janganlah menjadi pipi yang tersorong-sorong membela DAP dalam hal ini.

Raja-raja adalah benteng kita, jika Raja-raja juga sudah dihina sebegitu rupa dengan rasuah jawatan yang jauh lebih rendah dari kedudukan baginda, maka apakah kita masih ingin terus percaya kepada DAP?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kenderaan milik surau dicuri

Dua buah kenderaan milik sebuah surau di Rawang telah dilarikan dari surau tersebut. Kenderaan yang hilang ialah Van Toyota Hiace nombor pendaftaran WTR 2201 dan sebuah MPV Nazaria nombor pendaftaran NAZA 360.

Jika ditemui sila telefon ke 0122005950 atau balai polis terdekat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SIAPA YANG TIDAK KENAL LIM KIT SIANG PADA 13 MEI ????

YANG AHLI PAS SANGGUP BELAI DAN SAYANG SELAMA INI....

1. Menggunakan slogan "Malai-Si" yang membawa maksud "Mati Melayu".
2. "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu" – 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.
... 3. "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan"– 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.
4. "KL sekarang cina punya" – 11 Mei, Jalan Changkat Dollah.
5. "Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control." – 12 Mei, Jalan Tunku Abdul Rahman.
6. "Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…" – 12 Mei, Jalan Khir Kampung Baru.
7. "… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis." – 12 Mei, depan Balai Polis Jalan Pudu.
8. "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!" – 12 Mei.
9. "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…" – 12 Mei, Jalan Canvel.
10. "Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu." – 12 Mei Jalan Bukit Bintang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas dan Mat Sabu kuda kayu Dap

Hari ini genap 60 tahun Mat Indera meninggal dunia, al-fatimah untuk roh beliau.

Minggu ini panas isu Majlis memperingati 60 tahun kematiannya.

Pas sebenarnya terpedaya dengan doktrin Dap yang cuba mengangkat kembali perjuangan komunis.

Apa faedahnya Pas memuja Mat Indera, sepatutnya mereka memperingati kematian Ibrahim Libya, atau tokoh-tokoh terbilang seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Tok Bahaman dan lain-lain yang mana perjuangan mereka menentang British tanpa dorongan dan sokongan MPAJ Bintang 3.

Pas memutar belitkan penulisan Mat Indera oleh penulis Warisan Johor.

Penulis buku ini sebenarnya mengajak pembaca berfikir siapa Mat Indera, samada layak digelar hero atau pengkhianat negara kerana terlibat dalam peristiwa berdarah bukit kepong 1950 dan bukan iktiraf Mat Indera sebagai pejuang dan bukan komunis.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rafizi gagal untuk jadi MP Pandan

Rafizi 'lembu' Ramli yang bercita-cita untuk menjadi wakil rakyat Pandan Wilayah Persekutuan nampaknya semakin pudar.

Rafizi dilihat sebagai seorang ahli politik kecewa, pendendam dan sakit mental. Apa tidaknya kalau bercakap dia hanya tau menyakitkan hati pendengar sahaja, kalau berhujah penuh dengan pembohongan dan fitnah.

Sepanjang berkecimpung dalam politik Pkr, orang sudah dapat menilai tahap kematangan dan kebijaksanaan beliau. Ternyata dia bukan pilihan yang baik.

Bila perlu bantuan dan pertolongan orang baru dia tunjuk muka, jika tidak sentuh bahu pun dia buat tak kenal.

Ini kisah dia berceramah di Pandan, yang hadir boleh dikira dengan jari jika ditolak ajak dan ahli pkr.

Ini menandakan Rafizi ditolak oleh pengundi Pandan dan petanda Anwar akan kalah teruk dalam Pru ini. Ramai Cina meramalkan Anwar akan bungkus dengan parti-partinya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ustaz Haslin Bollywood bagi ceramah politik di Kamunting

Minggu lalu ialah sambutan Maulidur Rasul, oleh itu ramailah ustaz-ustaz yang popular ke hulu ke hilir menyampaikan ceramah maulidurasul.

Kariah Surau Taman Yayasan pun tidak terlepas untuk menyambut majlis Maulidurasul lalu mereka menjemputlah Ustaz Haslin aka Ustaz Bollywood.

Biasanya kalau ceramah maulud, kita akan dipersembahkan tentang cerita-cerita atau sirah Nabi. Itulah harapan penduduk taman tersebut.

Lalu jawatan kuasa membuat jemputan melalui telefon sahaja tanpa suarat menyurat.

Malangnya mereka salah nombor dan salah orang, yang datang tu ustaz Haslin juga tetapi bukan Ustaz Bollywood yang diharapkan.

Rupa-rupanya ustaz ini ustaz politik yang tak tahu sirah nabi. Dia berceramah pasal kes liwat anwar, kes-kes politik isu semasa dan menghentam kerajaan dan Umno mengikut persepsi Pas dan pkr.

Bagaimana pun jemaah menghormati beliau walaupun objektif tidak tercapai.

Ingat lain kali berhati-hati jangan sampai salah target.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Awas pembuli Jalan raya

Tolong berjaga-jaga dengan kereta ini; WMD 5000 (Mercedes Benz class D model lama-1980an) berwarna hitam, pemandu India, umur dalam lingkungan 30-40an.

Semalam dia telah membuli seorang pemandu wanita yang enggan melayan dia memotong Q.

Ia menyebabkan pemandu Mercedes itu naik angin dan menumbuk cermin belakang kereta mangsa sehingga pecah berderai.

Lokasi kejadian ialah selepas tol sprint (dekat hotel Eastin-bangunan The Star) menghala ke Damansara Jaya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selasa, 29 Januari 2013

Scandal Adun Dap Aulong

Adun DAP Aulong YB Capek disahkan mempunyai skandel dengan pembantunya. Pendedahan ini telah diketahui umum sejak seminggu dua yang lalu.

Surat ini telah dicetak dan diedarkan secara meluas kepada penduduk Taiping terutama pada kaum cina.

Setakat hari ini, YB Capek belum membuat penafian atau membuat laporan polis terhadap surat tersebut.

Adalah lebih baik YB Yew (Capek) membuat penafian atau apa-apa tindakan yang baik untuk beliau.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isnin, 28 Januari 2013

Takziah kepada keluarga mendiang Datuk Eddy Choong

Lagenda badminton dan juara empat kali All England, Datuk Eddy Choong, 82, meninggal dunia di Hospital Loh Guan Lye, Georgetown jam 3 petang tadi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ahad, 27 Januari 2013

Pas sama taraf dengan Dap

Sejak akhir-akhir ini semakin ketara persamaan antara Pas dan Dap.

Mat Sabu Naib Presiden Pas kini seolah-olah telah menjadi ahli majlis eksekutif Dap kerana setiap kali dalam ceramahnya acapkali mengampu kehebatan Lim Guan Eng.

Persamaan lain ialah Pas dan Dap bertindak autocratic kerana memecat ahli tanpa diberi peluang membela diri.

Ahli Dap ramai dipecat kerana menyuarakan pendapat mereka yang mengkritik corak pentadbiran kuku besi pemimpin mereka.

Pas juga melakukan perkara yang sama sama ada peringkat akar umbi dan juga peringkat kepimpinan.

Peringkat akar umbi ramai yang tidak diketahui umum kerana mereka hanya cicak mengkarung saja bagi kepimpinan Pas.

Mereka dipecat kerana mempertikai perkara-perkara kecil seperti isu salah urus KOHILAL. Lebih menyedihkan mereka yang dipecat dituduh sebagai berfahaman syiah.

Terkini Ustaz Nasharudin Isa dipecat dari majlis syura dengan alasan tidak hadir menyuarat. Esok atau lusa mungkin dipecat dari Pas. Sememangnya kita tahu bahawa Nik Aziz sememangnya sudah lama tidak menyukai beliau.

Tindakan Pas dan Dap mungkin kerana arahan dari abang besar mereka tak lain dan tak bukan Abang Non kita.

Bang Non sewaktu berkuasa dalam Umno juga melakukan perkara yang sama. Sesiapa yang cuba menentang dan membantah atau cuba melawan orang-orang kepercayaan beliau, pasti akan dipecat.

Dato Tajudin Rahman MP Pasir Salak salah seorang mangsa Bang Non yang dituduh bersalah kerana politik wang. Ini berlaku apabila Dato Tajudin Rahman menyampaikan bantuan basikal kepada anak-anak miskin di Pasir Salak.

Jika disingkap sejarah pemecatan Anwar pada 2 September 1998, beliau dipanggil ke PWTC bersama semua majlis tertinggi Umno untuk membela diri. Keputusan memecat Anwar bukan dilakukan secara berseorangan oleh Tun Mahathir tetapi secara kolektif. Hanya beberapa orang sahaja yang mengambil sikap berkecuali pada malam itu. Semua MT yang hadir diberi peluang untuk bercakap dan Anwar juga diberi peluang membela diri,

Hasil keputusan ialah majoriti bersetuju Anwar dipecat kerana cerita salah laku beliau sudah lama diketahui oleh ahli MT.

Cuma generasi muda seperti Adam Adli diperdaya oleh Anwar, kononnya pemecatan beliau bukan kerana salah laku seks dan salah guna kuasa tetapi keengganan beliau meluluskan pinjaman RM 2 Billion kepada anak Mahathir. Itulah yang dipercayai oleh anak-anak muda seperti Adam Adli dan rakan-rakannya.

Anwar melakukan satu pembohongan besar terhadap anak-anak muda supaya menyokongnya. Pembohong seperti Anwar wajar humban ke lubang neraka jahanam.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Happy Birthday Nicky Arron Aziz

Hebat Tok Guru Kemas , semangat sungguh dia,,,,,kat rumah Karpal Sink tuuuuu!!!!

Najib balik sebagai seorang pahlawan negara

Pagi tadi negara menyaksikan kepulangan seorang pahlawan negara bernama Najib Tun Abdul Razak.

Lebih terharu apabila Ayahanda Tun Mahathir turut hadir menyambut kepulangan pahlawan Najib.

Misi Najib ke Gaza mengingatkan kita tentang kehebatan Tun Mahathir yang banyak membantu tentera Bosnia menentang kezaliman Serbia yang mendapat sokongan dan bantuan Zionis. Malah Tun sendiri pernah ditembak di medan perang.

Isteri Tun juga pernah mempertaruhkan nyawanya dalam misi bantuan ke Iraq sewaktu perang teluk.

Kini tibalah masa dan ketika Najib juga membuktikan kehebatan beliau menjadi pendamai antara Hamas dan Fatah. Najib juga telah berjaya membantu umat islam di Selatan Filipina.

Sekembalinya dari misi pelaburan di Davos Najib sekali lagi pulang dengan kejayaan.

Apa lagi yang hendak dicemuh oleh pembangkan, segalanya sudah terbukti bahawa Najib merupakan pemimpin yang telah membawa satu anjakan dalam kemajuan negara. Cita-cita beliau kini ialah untuk menjadikan setiap warganegara sebagai rakyat yang berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Misi dan visi Tun Mahathir terus didokong kemas oleh Najib. Beliau juga mahukan rakyat hidup dalam keadaan aman damai, hormat menghormati satu sama lain. Tidak menyakiti sesiapa walaupun musuh yang pernah mendoakan bala ke atas dirinya.

Ayoh! Rakyat Malaysia, pasangkan cita-cita dan harapan untuk Malaysia sebagai sebuah negara yang penuh kemakmuran untuk masa depan generasi kita.

Jom undi BN, tinggalkan Pas yang kluk klek dalam isu Kalimah Allah, tinggalkan Pkr yang penuh hasad dengki, tinggalkan Dap yang penuh dengan tipu daya dan pembohongan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bila PKR tolak Majlis Syura Pas

Padan muka Nik Aziz kerana PKR mengenepikan keputusan Majlis Syura. Anwar kata " Dia tak tolak syura Pas tetapi menerima keputusan Hadi Awang yang bersetuju Kalimah Allah boleh diguna pakai oleh Kristian dalam bible bahasa Melayu."

Sekarang sah yang Anwar dan Pkr telah menolak golongan ulama Islam Pas.

Nik Aziz malu dan tebal muka lalu berkata " Anwar tidak setuju , itu dia punya pasal lah"

Setakat itu sahaja komen yang berapi dari Nik Aziz terhadap Anwar.

Ternyata Nik Aziz takut akan Anwar Ibrahim, sedangkan kita sudah dengar bagaimana hebatnya Nik Aziz menghina Umno kerana mengguna pakai perkataan kebangsaan dan bukan Islam dalam perkataan Umno (united Malay National Organization).

Nik Aziz juga mencela Umno dalam isu Hudud sedangkan Umno melaksanakan hukam qisas dan takzir. Ini isu Allah, dan ia lebih besar daripada isu hudud. Sepatutnya Nik Aziz mengkritik Anwar ayat-ayat yang lebih power.

Pecacai-pecacai Pas yang berada di bawah pun sudah sepi dan tak berkokok lagi kerana malu dengan perangai flip flop pemimpin atasan Pas.

Tunggu apa lagi, Pru 13 nanti undi lah DaP dan Pkr kerana kedua-dua parti ini menjanjikan dua syurga kepada ahlul Pas. Satu syurga Gay dan satu syurga kalifah Lim Guan Eng Umar Abdul Aziz. Kalifah yang dipoja-poja oleh Mat Labu Naib Presiden Pas


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sabtu, 26 Januari 2013

Hadi Awang pening kerana isu kalimah Allah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rakyat Kelantan Sambut Baik 7 projek Besar

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Peluang BN Rampas Selangor, Kedah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiba Masa PAS Keluar Pakatan

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BN TETAP PILIHAN DI HATI PENGUNDI PADA PRU13

Kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) menjurus kepada pola pengundian yang menunjukkan Barisan Nasional akan terus diyakini rakyat untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke 13 yang bakal diumumkan pada bila-bila masa sahaja.

Statistik kaji selidik UMCEDEL menunjukkan BN mendahului Pakatan Rakyat dengan lima mata peratusan.

BN memperolehi 42 peratus berbanding 37 peratus yang memberikan keyakinan kepada PR berdasarkan kepada soal selidik ke atas saiz sampel 1,409 pengundi.

Malah pemimpin BN berpendapat bukan sahaja parti pemerintah akan menang besar tetapi juga akan berjaya merangkul kembali majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat.

Keyakinan ini bukanlah cakap-cakap kosong kedai kopi tetapi berlandaskan kepada fakta dan realiti di peringkat akar umbi pengundi.

Sikap keterbukaan dan pendekatan inovatif pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Naji Tun Razak merupakan dua faktor amat penting yang menyumbang kepada keyakinan rakyat kepada BN.

Walaupun pihak pembangkang saban hari membangkitkan pelbagai isu yang didakwa bersabit dengan rasuah dan penyelewengan tetapi rakyat terutamanya pengundi bijak memilih di antara kaca dan permata.

Apa yang mereka sekarang lihat dan nikmati adalah hasil pro-aktif kepemimpinan cemerlang yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri dalam memperjuang serta menjaga kebajikan rakyat.

Daripada perbelanjaan isu rumah, pendidikan, kebajikan pelajar, warga emas, pemandu teksi, golongan karyawan, agamawan dan nelayan hinggalah kepada golongan peniaga serta usahawan, semuanya kini sedang menikmati hasil bermacam-macam program yang dilancarkan oleh Datuk Seri Najib.

Boleh dikatakan tidak ada lapisan masyarakat atau golongan rakyat yang disisahkan daripada menerima bantuan dalam pelbagai bentuk dan rupa.

Program BR1M 1.0 dan 2.0 yang dituduh pembangkang yang kekeringan isu sebagai rasuah politik menerima respons yang sungguh menakjubkan.

Begitu juga lain-lain program KR1M, Klinik 1 Malaysia, TR1M, KD1M yang terbit daripada dua program transformasi kerajaan - Program Transformasi Pentadbiran dan Program Transformasi Ekonomi.

Mentadbir sebuah negara majmuk seperti Malaysia dengan 1001 kerenah daripada setiap kaum yang berlatar belakangkan etnik, agama, bahasa, budaya serta pandangan dunia yang berbeza bukanlah suatu yang mudah.

BN telah berjaya mengangkat serta menobatkan martabat negara dari semua susut pembangunan - ekonomi, politik dan sosial - daripada sebuah negara berasaskan pertanian kepada negara industri yang mennuju kepada status negara maju menjelang 2020.

Segala yang telah dicapai sehingga kini bakal hancur dan musnah jika negara berada di dalam tangan pembangkang.

Ini kerana asas politik pembangkang adalah kebencian dan perpecahan serta memporak perandakan negara demi untuk memperolehi kuasa politik.

Pembangkang tidak peduli tentang aspek keselamatan negara mahupun kedaulatannya kerana apa yang penting bagi mereka ialah merampas Putrajaya dengan menimbulkan kekacauan dan huru hara.

Ini terbukti dengan siri demonstrasi dan tunjuk perasaan yang sering diadakan sejak PRU 2008 kononnya untuk memperjuangkan hak rakyat.

Sebenarnya bukan rakyat yang menjadi fokus gerakan pembangkang.

Rakyat hanya dimobilisasikan sebagai satu gerakan massa bagi kepentingan politik pemimpin-pemimpin pembangkang dalam Pakatan Rakyat yang masing-masing mempunyai halatuju dan ideologi yang berbeza.

Walaupun kajian UMCEDEL menunjukkan sejumlah 78 peratus daripada saiz sampel pengundi dalam soal selidik yang dijalankan mengatakan, integriti dan salahguna kuasa pemimpin BN memberi kesan kepada sokongan pengundi dalam pilihan raya umum, namun ini ada hanyalah masalah persepsi yang telah dicorakkan dalam pemikiran rakyat oleh pembangkang.

Akhirnya rakyat akan menunjukkan kematangan di peti undi bila mana mereka mampu membandingkan dengan fikiran dan hati yang terbuka kehidupan yang telah mereka nikmati sepanjang pemerintahan BN.

Mereka juga akan membandingkan janji-janji kosong pembangkang yang tidak mampu dilaksanakan serta lebih indah khabar dari rupa.

Hasil kaji selidik Universiti Malaya itu yang menunjukkan 53 peratus masyarakat Cina masih "tidak pasti" untuk memilih parti mana pada PRU 13 juga seharusnya tidak perlu dibimbangi.

Pengundi Cina melihat politik sebagai satu bentuk perniagaan yang mengutamakan aspek keuntungan lebih daripada unsur yang lain.

Walaupun mungkin wujud beberapa isu yang menjadi kebimbangan kepada mereka, pengundi Cina perniagaan akan bertindak seperti peniaga yang akan memastikan kerajaan yang mereka pilih mampu memberi suasana perniagaan yang stabil, kompetitif dan aman daripada segala halangan yang membantutkan ekonomi mereka.

Pembangkang mungkin boleh bermulut manis menabur segala macam janji termasuk ada yang tidak masuk akal sama sekali tetapi rakyat akan tetap memilih BN yang rasional, komited, berwawasan serta sentiasa menepati janjinya.

Sekian
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jumaat, 25 Januari 2013

Pembangkang Mahu Ibrahim Ali Dipenjarakan Kerana Pertahan Islam

Riuh rendah para pemimpin pakatan pembangkang mencemuh kenyataan Presiden perkasa, Ibrahim Ali berhubung saranannya supaya dibakar kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan kini sedang giat disebarkan oleh golongan pendakyah Kristian kepada para pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang.

Respon keras oleh Ibrahim itu ada asasnya, lebih-lebih lagi sudah lama umat Islam menahan sabar setelah bertahun-tahun isu kalimah Allah s.w.t telah dengan sengaja ditimbulkan oleh DAP dan para pendakyah Kristian dengan niat untuk merosakkan akidah umat Islam.

Hanya orang yang tidak beriman dari golongan munafikun sahaja yang tidak terasa keesaan Allah s.w.t dan tidak sensitif untuk mempertahankan kesucian kalimahNya dari dinodai oleh pendakyah agama lain.

Tapi agak menakjubkan bila mana ada juga kalangan pemimpin PAS yang tumpang sekaki mengkritik saranan Ibrahim Ali, kelihatannya seperti parti berlabel Islam itu lebih sensitif bila 'kesucian' Bible disentuh berbanding kesucian hakiki kalimah Allah s.w.t yang sedang cuba dinodai oleh DAP dan pendakyah Kristian.

Barangkali PAS sudah terlalu liberal dan kini telah bertukar kulit dari parti yang memperjuangkan hak agama Islam dan umatnya berubah menjadi parti pro Kristian pula. Besar kemungkinan itu kalau dilihat pada watak dan pembawaan ramai pemimpin PAS yang lebih sudu dari kuah berbanding sesetengah penganut Kristian.

Selain PAS, para pemimpin PR yang lain sama ada dari PKR mahupun DAP rata-ratanya bersungguh benar mengambil kesempatan dari kenyataan keras Presiden Perkasa berhubung kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible itu untuk menimbulkan kemarahan penganut Kristian.

Mereka cuba menimbulkan desakan dan tekanan supaya pihak berkuasa mendakwa Ibrahim di bawah Akta Hasutan sebagaimana digesa oleh Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee. Malah tidak kurang juga yang mahukan Kerajaan bertindak lebih tegas dengan memenjarakan sahaja Ibrahim kononnya atas kesalahan menimbulkan keresahan umum.

Bagi sesetengah penganut Kristian yang sememangnya totok DAP dan pro PKR tentu sahaja menyambut propaganda PR itu dengan telinga terbuka selanjutnya turut memanipulasi secukup rasa tanpa mempedulikan punca sebenar isu asalnya dari niat jahat golongan pendakyah Kristian sendiri.

Golongan sebegini hanya melihat isu dari perspektif kepentingan sendiri walhal sedari dulu lagi Perlembagaan Persekutuan yang menjadi tunggak asas berdirinya negara ini telah memperuntukkan agama Islam adalah agama Persekutuan dan penganut Islam adalah dilindungi daripada sebarang dakyah agama lain.

Persoalannya kenapa selepas PRU 12 2008, hanya dek kerana PR beroleh sedikit kekuatan politik dan kuasa tiba-tiba sahaja segalanya mahu dilanggar dan persetujuan bersama yang sekian lama dipatuhi kini mahu dicabar?

Kenapa bilamana Ibrahim Ali dan Perkasa bersuara mempertahankan Islam maka ia dianggap sebagai hasutan sedangkan kelancangan mulut Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng serta pendakyah Kristian cuba menodai kesucian kalimah Allah s.w.t tidak pula dikecam sama?

Kita percaya masih ada penganut Kristian yang terbuka mindanya dan melihat isu ini dari perspektif lain dan tidak mahu turut terjebak dalam mainan politik sempit yang dimulakan oleh gereja Kristian dan DAP. Jika benar demikian bangkitlah segera menolak dakyah-dakyah politik sempit itu demi kepentingan semua pihak
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Guan Eng Harus Dipersalahkan Jika Kitab Bible Dibakar

Majlis Peguam dalam reaksi segeranya telah meminta pihak berkuasa bertindak mendakwa Presiden Perkasa, Ibrahim Ali di bawah Akta Hasutan berikutan gesaan NGO itu supaya kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang dibakar.

Bila ada kepentingan untuk politik pembangkang tak semena-mena mereka mahu menggunakan Akta Hasutan yang sebelum ini seringkali dituduh sebagai alat Kerajaan Pusat untuk menutup mulut pemimpin pakatan pembangkang. Dasar hipokrit betul.

Itu sudah menjadi standard Majlis Peguam yang kiblatnya sejak dulu condong memihak kepada pembangkang, lagipun dalam bab putar belit sebegini sudah terlalu sinonim dengan mereka.

Dalam pada itu, ramai juga pemimpin PR dan pihak gereja Kristian tumpang sekaki mendesak Kerajaan Pusat bertindak tegas terhadap Ibrahim Ali kononnya demi memelihara hak kebebasan agama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tapi hak agama Islam yang dijamin sebagai agama Persekutuan serta penganutnya dilindungi daripada hasutan dan dakyah agama lain tidak pula para hipokrit politik dari PR dan puak Kristian ini mahu ambil kira untuk dihormati sama.

PR yang secara kasarnya kelihatan dikuasai pemimpin beragama Islam rupa-rupanya lebih sensitif bila timbul isu melibatkan kitab Bible, pelik bin ajaib betul. Kalimah Allah s.w.t sengaja mahu dinodai untuk disamakan dengan konsep ketuhanan triniti Kristian tidak pula mereka sensitif untuk pertahankan kesuciannya.

Sepatutnya sebelum mereka mencemuh Ibrahim Ali dan NGO yang diketuainya, lebih elok mereka cermin wajah sendiri dan kaji dari mula siapakah yang mula-mula mencetuskan isu kalimah Allah s.w.t untuk dimasukkan dalam kitab Bible Bahasa Melayu.

Jika tidak kerana mulut lancang dan kurang ajar dari Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menimbulkan isu ini dalam ucapannya semasa perutusan Kristmas 2012, perkara sebegini tidak akan timbul langsung.

Tapi dek kerana DAP begitu kemaruk mahukan undi penganut Kristian untuk berdepan dengan PRU 13 maka mereka dengan sengaja mencetuskan kembali tuntutan kalimah Allah s.w.t sekaligus menyebabkan suasana harmoni di antara orang Islam dengan minoriti Kristian di negara ini kembali hangat.

Tambah memanaskan keadaan bila mana para mubaligh Kristian keturunan Cina di Pulau Pinang kelihatan seperti sengaja mencurah minyak pada api yang sedang marak dengan menyebarkan kitan Bible yang mengandungi tulisan jawi dan kalimah Allah s.w.t kepada para pelajaf Melayu Islam di beberapa buah sekolah menengah di sana.

Nyata sekali pihak yang sepatutnya perlu dikecam dan dipersalahkan ialah DAP serta para aktivis Kristian dan bukannya Ibrahim Ali atau Perkasa yang hanya menyuarakan kemarahan terhadap tindakan kurang ajar DAP dan pihak pendakyah Kristian.

Jika benar ada kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t terutama sekali yang disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang itu akan dibakar, maka Lim Guan Eng dan DAP lah yang patut menanggung akibatnya, bukan begitu?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rabu, 23 Januari 2013

LGBT: Is It Only A Problem For The Muslims/Malaysia?

The world is changing, and nobody can deny it but I don't think anybody could guess what it's changing into, and whether it's for the better or worse. Some say, it's getting better - with this deafening call for freedom, equality and 'human rights' being heard by more and more countries.

While some, express their worries and doubts over the threats that the freedom, equality and human rights may posts, to the religious beliefs, cultural values as well as human and family virtue.

Some, however, just decided to not think at all, but accept anything that comes from the 'voice of the world' or more accurately, the westerners, which they look up as more civilized, more informed or the 'smarter' race. They believe that anything that comes from there must be good and the right things, even though it defies their religious beliefs.

There is a strong evident that psychology plays quite a role in the way we see the changes in the world today. The uprising Islamophobia seems to have influenced some judgment. In other words, their 'phobia' that now turns into 'despise' , has caused some of us to believe that anything or everything that spells 'Islam', has to be backward, wrong and unwise and everything or anything otherwise, must be right or better. To the extent that it clouded the facts some of the teachings in Islam are also taught by other religion.

The most similar religion to Islam must be Christians as both share the same history of the prophets. Although similar in its history and some of the teachings, but it is as far apart as it can be in its core, which is the subject of God where Islam worships Allah SWT and nothing but Allah SWT, and Jesus is human who is just another Prophet, while Christians takes Jesus as God or God's son or partly God.

However, whatever similarity that the two religions might have is now vague as the Bible has gone through many amendments and changes, whereby the AlQuran remains the same and unchanged since the day it was sent. While the Bible now is a book that tells the tales of Jesus and Christianity, AlQuran is basically guidelines and information of life for the future, as from the day it was sent. For example, it tells in details of the condition of a baby in the womb and the facts of the universe even before human could figure them out.

The striking similarity that remains is that both Muslims and Christians love to preach to each other which is evident in the social network - at least in Malaysia. And through this, I notice that while the 'good Muslims' are constantly calling for their brothers and sisters to go back to basic, the AlQuran and Sunnah, but the 'good Christians', however, are going the opposite way from the Bible. Many Christians seem to be calling for liberalism or pluralism and many of them are openly supporting LGBT while at the same time, condemning the Muslims or Islam for condemning the group.

Then again, this may only be the case for the Christians in Malaysia because, as far as I know, LGBT is incompatible with the beliefs, sacred texts, and traditions of many religious groups, not just Islam.

The Catholic Church, Presbyterian Church, United Methodist Church, Southern Baptist Convention, Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, National Association of Evangelicals, and American Baptist Churches USA all oppose to it and same-sex marriage.

July 31, 2003: Statement from the Congregation for the Doctrine of the Faith and approved by Pope John Paul II, stated that "marriage was established by the Creator with its own nature, essential properties and purpose. No ideology can erase from the human spirit the certainty that marriage exists solely between a man and a woman".

Therefore, I find it weird for Malaysian, especially, Malaysian Christians to support gay rights as it not only defy the eastern culture and value, but also their religion. These Malaysians seem to believe that it is this conservative, backward, stupid Islam that is discriminating LGBT, and often ridicule all statements made by Islamic bodies on the subjects. It seems to never occur to them that their religion opposes the group too.

It is important to note that while Islam acknowledges a person with two-sex condition (khunsa) where the person may choose to live as one of either sex that strongly makes his/her personality, but Islam, nor Christians acknowledge a 'natural attraction or desire towards same sex' simply because there is no such thing.

Gays and lesbians weren't born as gays or lesbians. All of them only become one after a 'try-out' either voluntarily or by force. In an Islamic country such as Malaysia, it is easier to prove so, whereby all the gays that were 'caught', admitted that they only become gays after one little experience somewhere in their teens or early adult. Most reported cases stated the first experience as, 'forced or raped by their seniors in college'. Those aren't strong enough to get over it, would be the ones most probably end up living as gays or bisexuals. So, it's not a natural condition, in fact, it's a psychological problem and no wonder, the Islamic religious department happened to have 'cured' quite a number of them.

The lesbians are less credible in their argument of being a 'born-this-way'. Most of them admitted of having bad experience with men and chose to just give up on them. This proves that it is not about natural sexual desire, but simply a crave for attention and affection.

Transexuals or in Malaysia, is called Mak Nyah, Pondan is a case of men with the heart and mind of a woman. They see themselves as a woman and dying to be one. This is a psychological confusion which may have caused by a traumatic experience, environmental influence or even hormonal imbalance since born - which can be treated with hormonal drugs and proper counseling. However, some of them, whom many of them and the society might not realize, might also fall into the group of 'khunsa'. In such case, they should get a medical evident whereby, they can practice their right to choose a sex which they are comfortable with, and nobody should deny them of this right.

The point is, if Islam condemning LGBT is considered by these so-called open-minded, educated Malaysians as stupid and backward, they must also admit that Christians too, is stupid and backward.

And so are the half a million French who marched down the streets on 14 January on another series of an anti-gay demonstration in the country and protest of same-sex marriage bill. The Vatican had acknowledged the success of the demonstration in its website.

And what about the Russians who marched down the street on 22 January for the same reason as the French? Or the Russian government for banning what is called 'Gays Propaganda' which includes spreading information, no matter how insignificantly small about LGBT.

Are they as stupid and backward as the Muslims in Malaysia too?

Facts about LGBT today: There are 55 countries opposing LGBT, 93 supports, 27 refused to vote and 17 were not present to vote. However, as of Sep. 12, 2012, only 11 out of 194 countries allow same-sex couples to marry: the Netherlands (2000), Belgium (2003), Canada (2005), Spain (2005), South Africa (2006), Norway (2009), Sweden (2009), Argentina (2010), Iceland (2010), and Portugal (2010).

Are all the 194 countries stupid and backward too?

In America itself, only 9 out of 50 states legalized gay marriage. Are all the Americans in the 39 states stupid and backward too?

This is a fact which I believe all educated, open-minded Malaysians would agree, regardless of their religious beliefs that, LGBT and its objective of gay marriage will lead to more children being raised in same-sex households which are not an optimum environment for raising children because children need both a mother and father. Girls who are raised apart from their fathers are reportedly at higher risk for early sexual activity and teenage pregnancy. Children without a mother are deprived of the emotional security and unique advice that mothers provide.

An April 2001 study published in American Sociological Review suggested that children with lesbian or gay parents are more likely to engage in homosexual behavior. In the 1997 book Growing up in a Lesbian Family: Effects on Child Development, Fiona Tasker, PhD, and Susan Golombok, PhD, observed that 25% of sampled young adults raised by lesbian mothers had engaged in a homoerotic relationship, compared to 0% of sampled young adults raised by heterosexual mothers.

And I don't think that I need to remind any of you that HIV and AIDS are originated from homosexual activities.

Allah SWT has created the world with rules which we called 'nature'. The moon and the earth moves around in exact timing and route, just as our blood flows and heartbeat has its rhythm, timing and certain rules to ensure of a perfect function. This is nature. Should the earth be shifted only a few mm., it would be doomsday. Nature also sees that everything is created in pairs just like man and woman which are created for each other, blessed them with love and children, and therefore live in peace.

Allah SWT then promised that, should the nature be defied, things would be ruined. While defying nature is stupid, condemning Islam for condemning LGBT, is pure hypocrite.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PR Pulau Pinang zalim macam Yahudi

GEORGE TOWN, 22 Jan –  Wanita Barisan Nasional (BN) Jelutong mahu pihak yang bertanggungjawab merobohkan bilik gerakan BN Jelutong pada Ahad lepas memberi penjelasan berhubung tindakan mereka.

Timbalan Pengerusinya, Senator Datuk Saripah Aminah Syed Mohd berkata, tindakan itu yang dilakukan tanpa notis pemberitahuan menyebabkan kerugian sekitar RM150,000.

"Kita beri mereka yang sepatutnya bertanggunggjawab dalam hal ini selamaseminggu untuk tampil beri penjelasan… jika tidak ada juga kita akan minta nasihat peguam untuk tindakan selanjutnya," katanya kepada pemberita selepas meninjau tapak bilik itu di sini Selasa.

Saripah Aminah yang juga Ketua Wanita UMNO Jelutong, berkata mereka kehilangan tiga unit mesin jahit, dua alat pendingin hawa serta kabinet fail dalam kejadian itu.

Bilik ini yang beroperasi sejak 1998 dimanfaatkan bagi pelbagai aktiviti termasuk kelas jahitan serta kelas tuisyen percuma untuk 20 pelajar miskin dari kawasan sekitar, katanya.

"Saya memang perlukan sangat bilik gerakan ini untuk pilihan raya umum yang akan datang, sejak beroperasi sebanyak tiga pilihan raya umum memang menggunakan bilik gerakan ini untuk semua operasi…sekarang ni saya pun tak tahu nak buat macam mana lagi," katanya.

Menurut Saripah Aminah, kejadian itu berlaku ketika pihaknya masih berundingdengan pemilik tanah iaitu Duta Mas Permai Sdn Bhd, sama ada syarikat tersebut mahu memberi pampasan atau premis baharu kepada mereka.

"…tetapi belum pun sempat capai keputusan, bangunan dirobohkan," katanya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selasa, 22 Januari 2013

Projek Petrokimia: PAS Utamakan Orang Johor Dari Orang Kelantan?

Beberapa hari lepas Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak telah membuat pengumuman untuk melaksanakan tujuh projek pembangunan berskala besar untuk Kelantan semasa merasmikan program Jelajah Janji Ditepati di RTC Tunjong, Kota Bharu.

Projek pembangunan itu merangkumi pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu, stadium baru, masjid terbesar, perumahan rakyat, sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus baru Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan projek bekalan air bersih.

Berikutan itu ada sesetengah penyokong dan pemimpin PAS tampil mempersoalkan kenapa projek pembinaan kompleks petrokimia yang melibatkan pendaratan & penapisan minyak dan gas di Pantai Senok, Bachok tidak dimasukkan sekali dalam pakej pembangunan yang diumumkan oleh PM.

Bagi yang celik akal dan minda tentunya sedang tersenyum simpul mendengar tuntutan sedemikian. Persoalannya kenapa?

Umum mengetahui di Pengerang, Johor tika ini usaha Kerajaan Pusat melalui Petronas untuk membina kompleks petrokimia membabitkan pendaratan dan penapisan minyak (Rapid Pengerang) telah menerima bantahan daripada PAS dan sekutu mereka.

Para pemimpin PAS dan PR serta NGO proksi mereka giat melancarkan kempen hasutan kepada penduduk kononnya projek kompleks petrokimia di Pengerang itu akan menyebabkan kesan buruk kepada alam sekitar selain menyebabkan risiko keselamatan kepada penduduk.

Dilihat pada propaganda dan hasutan PAS serta PR di Pengerang, logiknya ia menggambarkan keprihatinan mereka terhadap isu alam sekitar, kesihatan dan nyawa rakyat Johor. Itu yang kelihatan dari pandangan kasar.

Bila dibandingkan pula dengan tuntutan PAS supaya kompleks petrokimia yang sama di bina di Kelantan, ia seakan menunjukkan PAS amat mengutamakan keselamatan rakyat Johor berbanding nasib rakyat negeri Kelantan, bukan begitu?

Tapi hakikat sebetul-betulnya, percanggahan ketara itu hanya menyerlahkan betapa hipokritnya pemimpin PAS & PR. Mereka membantah Rapid Pengerang bukan atas isu alam sekitar, kesihatan dan demi nyawa rakyat pun. Sebaliknya bertujuan untuk mensensasikan sentimen penduduk sahaja.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu Kalimah Allah: Petunjuk Pemerintahan Syaitan Berkepala Tiga

Isu Kalimah Allah yang menggelegak di dalam Pakatan Rakyat nampaknya masih belum menunjukkan tanda-tanda akan sejuk. Sifat kiasu semulajadi DAP tidak memungkinkan parti tersebut berganjak walau seinci. Manakala, PAS pula terdesak ingin meyakinkan penyokong mereka bahawa mereka mampu mempertahan Islam. Sementara PKR mengambil pendirian serupa dengan DAP atas alasan ianya telah dipersetujui lebih awal di dalam pakatan mereka termasuk oleh PAS.

Justeru, U-turn yang dibuat PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura adalah tidak boleh dipakai atas alasan kesilapan PAS tidak merujuk kepada Majlis Syura terlebih dahulu sebelum bersetuju, tidak harus dibebankan kepada PR.

Akhirnya, yang perlu menanggung akibat dari kesilapan PAS tersebut adalah Islam dan umat Islam.

Namun, sebagai umat Islam, kita telah diajar agar melihat hikmah di sebalik sesuatu. Hikmahnya dari 'tragedi' ini ialah kita diperlihatkan dengan jelas gambaran corak pemerintahan Pakatan Rakyat yang haru biru. Lihat saja bagaimana walaupun setelah beberapa minggu berlalu, isu ini masih juga belum selesai.

DAP dan PKR sepakat berpegang kepada keputusan awal dan membakulsampahkan saja PAS dan Majlis Syuranya. PAS pula masih ingin bertahan, mungkin sebahagiannya atas keinsafan dan sebahagian lagi atas keperluan kepada sokongan umat Melayu.

Apa pun faktornya, kita tidak melihat kesungguhan dan kekuatan PAS kerana di dalam laporan media rasmi mereka seperti Harakah mahupun Harakahdaily, PAS masih menafikan yang keputusan Majlis Syura tersebut adalah U-turn, tetapi konon konsisten untuk tidak membenarkan Kalimah Allah diguna bukan Islam.

Harakah menipu pembacanya bahawa U-turn itu hanyalah putar-belit media UMNO. Sedangkan yang bangun menempelak pendirian U-turn PAS adalah DAP dan PKR dan bukan hanya UMNO. Tetapi, malang sekali, Harakah terlalu takut untuk menempelak DAP atau PKR, dan hanya berani menempelak UMNO.

Jelas di sini bahawa kuasa tertinggi tidak wujud di dalam PR melainkan secara ilusi. Jika tidak sudah tentu kuasa tertinggi akan meletakkan noktah kepada isu ini hanya dengan satu arahan.

Tetapi ini tidak berlaku kerana Anwar Ibrahim, yang sepatutnya memainkan peranan sebagai Ketua Umum, hanyalah simbol kepimpinan Melayu semata-mata. Sedangkan hakikatnya, kedudukan Anwar adalah jauh lebih rendah dari pegawai biasa parti DAP seperti Zairil yang memakai nama Melayu tetapi bukan Melayu. Anwar hanya boleh membuat kenyataan, tetapi kenyataan Anwar samalah seperti kenyataan Majlis Syura, iaitu tiada bernilai walau satu sen jua.

Di dalam Barisan Nasional, semua parti-parti komponen menerima Pengerusi BN sebagai Ketua di mana walaupun semua keputusan dibuat secara kolektif dan demokrasi tetapi kuasa tertinggi tetap berada di tangan Pengerusi. Jika terjadi pertelagahan pendapat yang berlarutan, Pengerusi mampu mengarahkan pihak yang terbabit agar menghentikannya dengan memberi kata pemutus kepada mereka. Dengan itu, parti kekal stabil untuk membolehkan ia bergerak seiring dengan kerajaan dalam berkhidmat kepada rakyat serta menguruskan negara.

Kesetiaan dan semangat setiakawan seperti yang diamalkan BN ini tidak wujud di dalam PR. Kita sedia maklum bahawa DAP tidak akan sekali-kali akur dengan perintah Anwar atau perintah sesiapa jua. Dan PAS pula sudah 'tawar hati' dengan Anwar tetapi takut kepada DAP.

Apabila ketua tidak dihormati dan kuasanya tidak diiktiraf maka apa akan terjadi jika parti ini menjadi pemerintah? Apa akan terjadi kepada isu Kalimah Allah ini di bawah pemerintahan PR?

Kita dapat menggambarkan bagaimana sementara Karpal Singh melayan PAS bertekak di media, injil berbahasa Melayu dengan menggunakan Kalimah Allah secara syirik terus diedar kepada anak-anak sekolah. Apabila UMNO mengkritik, PAS pula membela DAP sebagai tidak bersalah kerana tidak faham Islam.

Maka, perselisihan semakin parah sedangkan 'Perdana Menteri Anwar Ibrahim' pula hanya memerhatikannya sahaja sambil menjegil-jegilkan mata kepada PAS sebagai isyarat untuk mengalah. Mungkin akan ada seorang dua pemimpin PAS mengalah, tetapi dua tiga orang yang lain enggan pula mengalah.

Lalu berterusanlah mereka bertekak sesama sendiri sedang Injil berbahasa Melayu sudah sampai ke seluruh pelusuk tanah air mengelirukan dan menggoyahkan akidah umat Islam.

Justeru, bagi mereka yang berfikir, tentu dapat melihat bahawa isu kalimah Allah ini adalah sebenarnya petunjuk langsung dari Allah SWT berkenaan kedudukan Islam dan umat Islam di bawah Pakatan Rakyat. Gambarannya tampak begitu jelas bahawa kita akan berada sebuah neraka jika diperintah oleh syaitan berkepala tiga.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bila Anwar menang vs Utusan

Anwar berjaya menang kes saman terhadap isu LGBT. Kita hormat keputusan mahkamah, kalah menang dalam kes mahkamah perkara biasa.

Orang yang sah membunuh pun kadangkala terlepas daripada hukuman. Penyamun pun boleh lepas bebas, inikan pula kes Anwar.

Kes liwat yang membabitkan pembantu beliau yang mengambil masa 3 tahun dan beratus kali penangguhan akhirnya memihak kepada Anwar.

Ini kelemahan pendakwaan dan kebijaksanaan pembelaan. Bila pembangkang kalah, tuduh mahkamah dikuasai oleh Umno, bila menang ini mahkamah rakyat. (Rujuk kenyataan Nizar Jamaludin dalam kes MB Perak) .

Bila Anwar menang semua penyokong dia menjerit kegembiraan dan menokok bahawa Utusan sememangnya kuat fitnah.

Utusan tak fitnah, dia ada hujah dia, alasan dia, tetapi dah nak kalah nak buat macam mana. Respect lah keputusan tu. Macam kes liwat juga, Nampaknya mahkamah kena tubuh mahkamah sintifik lah, sebab mahkamah hari ini masih kunu. Polis pun kata kalau nak ambil gambar mesti guna filem sebab digital kamera tak laku di mahkamah.

Atau pun hakim-hakim yang ada kena pergi kursus CSI baru boleh ada perubahan kut. Boleh menerima bukti-bukti saintifik.

Anwar pernah kalah dalam saman fitnah terhadap Dr Zambry dalam isu lawatan MB Perak ke Amerika dahulu, Anwar diperintahkan membayar Dr Zambry RM 100 juta. Ini baru menang sikit dah riuh.

Agaknya kalau dia kalah dalam kes liwat dengan Saiful sudah tentu pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap Tan Seri Nazri Aziz selaku menteri undang-undang.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isnin, 21 Januari 2013

Kalimah Allah: Hinanya Majlis Syura PAS Di Mata PR

Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Eli Wonge kena halau oleh Nurul

Penduduk Lembah Pantai sudah siap sedia untuk memberikan kerusi Parlimennya kepada BN tak lama lagi. Oleh itu Nurul Izzah sudah pun siap sedia untuk angkat kaki ke Bukit Lanjan.

Dan,

Eli Wongge tidak akan disenaraikan dalam Pru 13 kerana masalah skandal dengan Helmi.

Kesian Eli Wongge kena bawa diri lah macam tu. Apakah Eli akan bertanding atas tiket PAS?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harun Din dalam isu Kalimah Allah

Ulamak Pas Dr Harun Din pernah menulis buku bahawa Pas ingin membentuk sebuah negara Islam. Dr Harun Din sebenarnya syok sendiri kerana dalam perlembagaan Pas tidak pernah menyebut tentang penubuhan negara Islam.

Blogger GAP melabelkan Harun Din sebagai penakut kerana masih bersorong tarik dalam isu penggunaan Kalimah Allah dalam bible.

Walaupun beliau dengan jelas telah menyatakan pendiriannya yang melarang Kalimah Allah digunakan dalam bible.

Setakat melarang sahaja dan tanpa tindakan aggresif akan menyebabkan tuturkata Harun Din akan dipandang sepi.

Sikap Harun Din samalah dalam isu Darul Syifaq. Apabila Harun Din dijemput hadir dalam usul mengharamkan ajaran Darul Syifaq kerana menyeleweng dari ajaran Islam, beliau enggan hadir kerana dia adalah tokoh utama pengasas Darul Syifaq.

Harun Din sendiri tidak dirawat melalui cara Darul Syifaq sewaktu beliau mendapat serangan jantung, sebaliknya mendapat rawatan di IJN dan Amerika.

Jika dinilai sejarahnya memang betullah apa yang dikatakan oleh GAP bahawa beliau memang penakut dan suka mencari jalan selamat untuk diri sendiri.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ahad, 20 Januari 2013

Siap lah kooo Patrick Teoh

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini ( 19 Januari) telah merekodkan kenyataan pelakon tanah air Patrick Teoh ekoran kenyataannya dalam laman Facebook yang mempertikaikan garis panduan kerajaan negeri Kedah sempena sambutan Tahun Baru Cina baru-baru ini, menurut sumber.

Harap tindakan tegas dikenakan kepada beliau, jika tidak akan ada lebih ramai lagi yang akan meniru gelagatnya, Mula-mula buat statement bodoh dan bila orang bising, mereka memohon maaf tetapi maaf dibuat secara tidak ikhlas.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kalimah Allah masih diputar belit oleh ulamak Pas di Taiping

Malam tadi di sebuah masjid pro Pas penceramahnya menempelak titah Sultan Selangor yang menghalang penggunaan kalimah Allah dalam bible di Selangor.

Kata ularmak Pas, dengan arahan berikut maka lagu-lagu kebangsaan negeri yang menggunakan kalimah Allah juga tak boleh digunakan oleh orang bukan Islam.

Maknanya kalau lagu Perak yang mempunyai empat kali kalimah Allah orang bukan Islam tak boleh sebut dan perlu digantikan dengan Dewa, God dan sebagainya.

Begitulah perangai putar belit ularmak Pas yang memutar belit isu kalimah Allah dalam bible.

Ularmak sesat Pas sanggup menipu rakyat dengan mainan bahasa. Lain orang cakap, lain pulak kelentong mereka yang bergelar ustaz Pas.

Dan ustaz Pas ini menyamakan agama Kristian sama seperti ahli kitab yang halal dikahwini dan halal dimakan sembelihan mereka.

Alangkah bodohnya ustaz Pas ini, sekali lagi beliau mengelirukan jemaah masjid dengan menyamakan ahli kitab Injil dengan kristian hari ini.

Jelas menunjukkan ustaz ini tidak belajar habis tentang perbezaan kristian hari ( new testament) dengan ahli kitab zaman Nabi Isa.

Nampaknya ramai ustaz Pas yang masih senada dengan Mat Sabu, Khalid Samad dan Hadi Awang bersetuju dengan kalimah Allah digunakan dalam Bible.

Bagaimanapun kita berbangga dengan pendirian Dr Harun Din yang mempertahan kalimah Allah daripada digunakan oleh Kristian dalam bible.

Beliau mahukan sebuah undang-undang berkaitan penggunaan Kalimah Allah.


Baca laporan berikut,


SHAH ALAM 20 Jan. - Sebuah undang-undang berkaitan penggunaan Kalimah Allah perlu diperkenalkan dalam Sistem Perundangan samada Enakmen mahupun di peringkat Persekutuan.

Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din berkata, penubuhan Undang-Undang ini dapat mengawal Kalimah Suci umat Islam itu daripada disalahgunakan beberapa pihak sehingga melanggar batasan Agama.

"Saya nak menyarankan perlu ada protection (perlindungan) kalimah Allah itu melalui kekuatan undang-undang.
 
"Pihak berkuasa agama daripada atas sampai ke bawah harus buat satu peraturan yang jelas (bahawa) Allah adalah eksklusif untuk orang Islam dan tidak boleh mana-mana orang (bukan Islam) menggunakan nama Allah dalam kitab agama mereka," tegasnya pada satu kuliah di Masjid Negeri Shah Alam malam tadi.

Beliau juga menjelaskan, mana-mana individu yang menyokong penggunaan kalimah Allah mengikut tafsiran Agama masing-masing adalah satu perbuatan syirik.

"Orang yang menyetujui Allah yang Maha Suci diterjemahkan kepada Allah yang berbilang-bilang adalah syirik.
 
"PAS tidak menolak hak bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam pertuturan namun bukan sebagai terjemahan daripada perkataan 'God' dalam mana-mana kitab bukan Islam. Kalau mereka sekadar mahu menyebut Allah sahaja yang menjadikan langit dan bumi, yang disembah oleh orang Islam, itu betul tetapi dengan mengatakan 'God' itu Allah adalah tidak benar," tegasnya.

Dr. Haron menambah, umat Islam mestilah bersatu dalam mempertahankan keputusan Majlis Syura Ulama' PAS Pusat berhubung isu ini bagi memelihara kekuatan iman dari menegakkan perbuatan menyekutukan Allah.
 
"Umat Islam wajib menjaga iman dan agama mereka. Jaga iman jangan sampai tercemar dengan kesyirikkan dengan Allah.
 
"Menjaga agama dengan memelihara titah perintah Allah. Dengan itulah Islam terjaga,  nama Allah akan terpelihara. "Allah yang pilih nama dia, Allah Yang Esa, 'Yang Satu' maka namanya pun satu, dia tidak macam perkataan God. Ada Gods, satu Tuhan, dua Tuhan, lima Tuhan.
 
"Dan God ini pula ada Goddess, iaitu Tuhan betina itu memang sesuai kerana mereka (penganut bukan Islam) berpegang dengan Tuhan yang banyak. Allah dalam Islam itu selama-lamanya, dulu, sekarang dan selama-lamanya satu, dan Allah ini tidak boleh diterjemahkan kepada mana-mana bahasa," jelasnya.

Sebelum ini, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali tidak bersetuju dengan keputusan Majlis Syura PAS yang dilihat secara kesimpulannya tidak membenarkan Kalimah Allah digunakan menerusi Kitab Bible versi Bahasa Melayu.

Azmin menegaskan, Pakatan Rakyat akan berpegang teguh terhdap prinsip yang disampaikan menerusi pengumuman Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Demonstrasi Kayakan Parti Pembangkang

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sabtu, 19 Januari 2013

Anwar dan PKR akan bungkus dalam PRU 13

Pagi tadi selepas selesai membuat liputan pelancaran Bilik Gerakan Belia 4B di Kamunting, TM ke bandar Taiping untuk membeli spare part kerusi pejabat.

TM tertarik dengan caretaker kedai tersebut yang penuh dengan surat khabar Barita Harian, The Star, Harakah dan berita Keadilan. (Akhbar Roket kini tak ada dalam senarai dia).

Kata lelaki tersebut, "ini kali Anwar habis lah, semua orang sudah tidak percaya dia lagi."

Tanya TM " macam mana MCA? Haiya MCA lancau lah" terkejut beruk juga lah, sampai macam tu sekali tak sukanya dia kepada MCA.

TM tanya lagi," apa pasai suka baca harakah?"

"Harakah tulis betul tak tipu, tak macam surat khabar lain, manyak tipu".

"Yakah? Lu tau kah , pagi-pagi itu harakah punya office, baca utusan, baca berita harian, belakang dia cali itu hot news dia kasi komen negative point punya lor".

"Lu tengok sendiri lah mana ada berita dalam Harakah tunjuk Pas tolong orang miskin, kasi duit orang miskin. Mana ada tunjuk gambar projek Pas? Mana ada? Talak loor. Yang ada semua kerajaan bikin talak betul, orang Pas sendiri, harakah banyak cerita tipu, fitnah dan bohong "

"Itu macam kah? Mana lu tau"

" Gua tau lah sebab gua pun baca harakah hari-hari, itu CEO Harakah, Dato Tarmizi pun tipu punya orang, hari-hari baca news paper cari point mahu hentam kerajaan juga".

" Lu umno kah? " Tanya cina tuuu.

"Tarak lah, gua bukan Umno, gua suka baca juga macam lu juga lah" kata Tm.

" Lu tau ka, Jepun sana, gua duduk 12 tahun, PM sana selalu tukar, sini Mahathir berapa lama dia jadi PM? Dia manyak kaya ooo, 30 tahun jadi PM berapa billion dia sapu! Lu tau ka? Semua olang politik mana ada betui punya"

" Kalau itu macam Anwar Ibrahim 16 tahun pun billion-billion lah dia sapu duit, Nik Aziz 22 tahun jadi MB pun sapu banyak duitlah, itu pasai Penang punya budget sudah deficit 3 tahun oooo, betui lah lu cakap, Guan Eng pun sama makan duit" kata Tm.

Terkedu sekejap cina tu, lalu dia bertanya bila PRU 13?

Jawab TM, sekarang pun boleh, tapi itu 4 negari tak mau bubar Dun sebab kalau bubar Dun dia olang tatak boleh guna state government punya wang dan state punya jentera, lu tengok dulu PRK di Galas, Hulu Selangor, 4 state semua turun guna kereta, lori, van state government punya pergi tolong. So gua ingat ini kali undi jatuh bulan Mei atau June looor. Kasi tamat road tax la."
lu mau undi apa?

" Gua mau undi Pas loooor! "

" Apa pasai lu mau undi Pas, lu cina mesti undi Dap laa!" Tambah TM

" Gua punya tempat, Pas punya kawasan loo, Dap tatak bertanding punya, itu melayu punya tempat"

" Kawasan mana? " Tanya TM lagi.

" Larut laaaa sana Raja Ahmad punya kawasan" tambahnya.

Sekian,
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS Akan Umum Keluar Pakatan Rakyat?

Suka atau tidak, PAS perlu menerima hakikat kehadirannya dalam gabungan longgar pakatan pembangkang, PR tidak membawa sebarang kesan signifikan yang bermanfaat untuk kepentingan agama Islam dan umatnya di negara ini.

Dalam banyak keadaan, PAS lebih banyak beralah dan terpaksa menggadaikan prinsip perjuangannya sendiri semata-mata untuk menjaga hati rakan sepakatan. Di masa yang sama DAP dan PKR berterusan menuntut PAS berubah mengikut corak yang mereka tentukan.

Demikian halnya dalam isu tuntutan kalimah Allah s.w.t untuk diguna pakai dalam kitab Bible versi Bahasa melayu yang kembali dihangatkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semasa beliau menyampaikan perutusan Kristmas 2012 tempohari.

Gara-gara isu itu PAS bagaikan tersepit diantara keperluan menjaga kesucian agama Islam dengan tuntutan politik PR. Bagaikan lembu yang dicucuk hidung akhirnya PAS mengalah lagi dan menurut sahaja tuntutan itu untuk dijadikan dasar rasmi PR.

Berikutan desakan demi desakan bertali arus dari luar dan dalam parti, PAS kemudiannya cuba menunjukkan kejantanannya kepada DAP dan PKR dengan merubah semula keputusan dari setuju kepada sebaliknya.

Namun langkah PAS melalui Majlis Syura Ulamanya yang bersidang pada 13 Januari 2013 itu bagaimanapun dipandang sepi seolah-olah tiada nilainya di mata PR apabila Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menegaskan PR tetap berpegang pada keputusan 8 Januari 2013.

"Isu Allah telah selesai dan tidak pernah berubah. Baru-baru ini, Presiden Pas mengesahkan kedudukan Pas dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat pada 8 Jan, dan ia adalah sama seperti pada tahun 2010.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," tegas Azmin ketika sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Maksudnya, apa sahaja keputusan Majlis Syura Ulama PAS, ia tidak mengubah pendirian PR yang telahpun dipersetujui oleh Presiden PAS pada 8 Januari 2013 untuk membenarkan orang bukan Islam khususnya penganut Kristian menggunapakai kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

Pendirian PR seperti yang ditegaskan oleh Azmin itu tentunya meletakkan PAS sekali lagi terumbang ambing dan serba salah, namun itulah akibat yang perlu diterima bila mana PAS selama ini terlampau mendahulukan kepentingan politik berbanding keutamaan pada agama.

Menyedari situasi semasa PAS dalam gabungan PR sudah sama seperti balaci dan pencacai yang sering diarah itu dan ini, muncullah suara-suara lantang di kalangan kepimpinan PAS menuntut parti itu mengambil keputusan tegas demi kepentingan agama dan maruah parti.

Golongan pendesak ini mahukan PAS segera keluar daripada gabungan liberal PR dan kembali bergerak sendirian kerana percaya itulah langkah terbaik untuk mengembalikan semula jatidiri PAS sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam.

Mereka sudah selangkah di hadapan apabila desakan merubah keputusan dan pendirian PAS dalam isu kalimah Allah s.w.t sudah membuahkan sedikit hasil. Sekiranya desakan drastik yang diusulkan itu turut mendapat sokongan meluas, berkemungkinan PAS bakal mengumumkan langkah drastik keluar dari PR.

Namun demikian, selama mana golongan pendesak perubahan ini mampu bertahan sukar ditentukan memandangkan hampir di setiap peringkat kepimpinan PAS dari bawah ke atas sebahagian besarnya sudah dikuasai oleh pemimpin PAS yang berkiblatkan ideologi Anwarinas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu Air: Azizan Tak Berani Mengadap Guan Eng

Belanjawan Kedah 2013 yang dibentangkan baru-baru ini, menunjukkan anggaran hasil sebanyak RM640.55 juta manakala perbelanjaan pula dianggar berjumlah RM656.5 juta. Ini menjadikan menjadikan anggaran defisit fiskal negeri berjumlah RM15.95 juta. Bagaimanapun, anggaran ini dibuat secara 'mimpi' iaitu mungkin dicongak-congak sendiri oleh kepimpinan negeri tanpa mengambilkira faktor realiti.

Jumlah defisit tersebut mengambilkira anggaran hasil dari jualan air mentah kepada Syarikat Air Darul Aman (SADA) berjumlah RM33.8 juta dan juga kepada kerajaan negeri Pulau Pinang berjumlah RM20 juta.

Seperti yang dikatakan, semua ini hanyalah 'mimpi' Dato' Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah semata-mata. Kita menyatakan ia sebuah mimpi kerana sehingga bajet tersebut dibentangkan, Azizan hanya syok sendiri tersenyum-senyum mengenangkan hasil yang bakal diperolehi tanpa mengambil langkah untuk merealisasikannya.

Mungkin Azizan tidak tahu bahawa bajet negeri bukannya untuk syok sendiri, tetapi untuk kesejahteraan rakyat. Apabila kita bermain dengan angka maka ia perlu ada logiknya kerana angka matematik atau ekonomi bukannya perkara seni yang boleh dibentangkan berdasarkan imaginasi. Kiraannya perlu tepat dan bersandarkan fakta yang nyata. Sekiranya ia diletakkan sebagai anggaran, maka anggaran juga perlu dibuat berdasarkan logik.

Justeru, di manakah logik bajet yang dibentangkan Azizan jika tiada sepatah perbincangan, tiada satu pun pertemuan atau sehelai pun surat yang boleh dijadikan sandaran bagi anggaran hasil yang dibentangkan?

Amatlah menghairankan apabila selepas bajet tersebut dibentangkan serta dikritik hebat, kerajaan negeri Kedah masih tidak mengambil langkah untuk berbincang dengan kerajaan negeri Pulau Pinang berkenaan hasrat untuk mengenakan bayaran kepada air yang dibekalkan kepada negeri tersebut.

Sebaliknya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, atau gelaran terhormatnya, Tokong, hanya mengetahui akan hasrat Kedah ini melalui pembentangan bajet tersebut. Tentu sekali, Tokong Lim amat terkejut dan marah. Dan sudah tentu sekali beliau tidak bersetuju kerana ia melibatkan kerugian di pihaknya.

Amalan manusia biasa dalam berurusan jual beli, haruslah melalui proses pertemuan atau perbincangan dan mungkin juga tawar menawar. Jika kedua-dua pihak bersetuju, barulah urusan tersebut boleh diteruskan dan barulah proses anggaran jumlah kewangan yang bakal terlibat boleh dibuat. Apabila semua pihak berpuas hati, wang dan barangan pun bertukar tangan, barulah ia dianggap selesai. Selagi tidak selesai, ia masih dirujuk sebagai anggaran.

Namun, satu pun dari proses di atas tidak berlaku dalam isu penjualan air ini, melainkan dalam mimpi Azizan.

Tindakan kerajaan negeri Kedah ini seolah-olah tidak beradab, tidak beretika dan tidak professional. Nampak benar yang Azizan dan pegawai-pegawainya kekok serta tidak tahu di mana kedudukan mereka. Azizan bukannya pegawai bawahan dan exco-exco negeri bukannya pekerja kilang atau kerani kerajaan. Azizan wajib mengadakan pertemuan dengan kepimpinan negeri Pulau Pinang apatah lagi apabila kepimpinan negeri tersebut telah menempelak Azizan secara terbuka kerana isu ini.

Apakah Azizan takut dengan Tokong Lim? Ini tidak mustahil kerana sudah termaklum bahawa PAS amat takut kepada Tokong-tokong DAP serta rela memperhambakan diri kepada mereka asalkan Tokong tidak menyepak PAS keluar dari Pakatan Rakyat.

Jika kita lihat Azizan begitu garang dengan wartawan dan orang-orang UMNO, kenapa Azizan tidak mampu membawa sikap yang sama dalam bekerja? Di manakah keberanian Azizan yang kita lihat di dalam televisyen itu?

Justeru benarlah desas-desus yang didengar mengenai Azizan yang mempunyai masalah 'inferiority complex'. Buktinya, setelah empat tahun memerintah, Azizan langsung tidak pernah mengambil masa untuk membuat perjumpaan dengan para pelabur asing di negeri tersebut. Jika di bawah BN, Menteri Besar Kedah mengunjungi pelabur beberapa kali setahun bagi mendengar sendiri masalah mereka, tetapi kini pelabur hanya berpeluang bertemu dengan wakil MB sahaja, atas alasan MB sekarang bukan lagi Pengerusi kepada Kulim Technology Park Corporation, syarikat pemaju projek tersebut.

Nampaknya, Azizan tidak tahu skop dan kapasitinya sebagai seorang MB, jauh sekali memahami nilai signifikan satu-satu pelaburan langsung asing kepada sebuah negeri.

Ramai yang berkata bahawa Azizan enggan berjumpa pelabur asing kerana takut kelemahan beliau mengenai ekonomi dan pentadbiran negeri terserlah. Begitu juga kesnya dengan Tokong Lim, di mana Azizan bimbang beliau tidak mampu menangani proses tawar-menawar yang bakal berlangsung dan Tokong akan melihat sendiri bahawa Azizan tidaklah sehebat mana.

Sebenarnya, masalah 'inferiority complex' wujud dengan segar di dalam PAS. Masalah itulah yang menjadi akar kepada sifat mengalah PAS tatkala bersemuka dengan DAP. PAS tidak mampu berhujah dengan baik, dan dengan yakin, kerana tidak punya pergaulan, pengetahuan dan pengalaman yang luas, selain sifat rendah diri semulajadi yang ada di dalam diri orang Melayu.

Kerana itu, PAS hanya berani dengan UMNO, iaitu yang satu bangsa dengannya. PAS berdengki dengan UMNO kerana walaupun sebangsa tetapi UMNO tampak lebih yakin dan bergaya serta tidak kekok untuk bersaing. Bukan seperti PAS yang hanya mampu bermegah soal agama, itupun separuh masak saja.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu Kerakyatan Sabah

Tuduhan pembangkang yang memainkan isu pendatang asing Sabah diberikan Kad Pengenalan hanyalah bersifat anti Melayu dan Perkauman.

Isu ini sudah lama dimainkan oleh pembangkang terutama Dap.

Dap yang ramai terdiri dari orang Cina sepatutnya tak payah lah bising-bising nanti orang buka pekung tentang kedatangan cina ke Borneo akan menyebabkan cina Sabah dan Sarawak malu sendiri.

Orang Pas dan Pkr pun usahlah dok melalak dalam soal ini sebab Ketua Pemuda Pas Sabah sendiri pun asalnya dari Indon. Dr Badrol Amin orang kuat Pkr yang baru-baru kahwin dengan klien kaunselingnya pun berasal dari Indon dan akhirnya mendapat taraf kerakyatan.

Teringat lagi tuduhan pembangkang kononnya kerajaan telah memberi banyak kad pengenalan kepada warga Pakistan (Pakistan Kapet) di Sabah semata-mata untuk memenangkan BN. Tuduhan ditujukan kepada Abdul Gafur Salleh.

Sebenarnya sesiapa sahaja yang berada di Malaysia boleh diberikan taraf warganegara atau kerakyatan jika mereka memenuhi syarat.

Apa salahnya orang Filipinos yang sudah berzaman duduk di Sabah diberikan taraf warga negara? Apa salahnya keturunan Ilanun yang hidup atas air laut diberikan IC?

Malah kaum Kadazan juga ramai yang berasal dari Tanah Besar Cina seratus peratus mendapat taraf warga negara.

Di Sabah, Sarawak dan Kalimantan sememangnya terdapat ramai pendatang asing terutama orang Cina.

Mereka datang sejak Sabah dan Sarawak diperintah oleh Inggeris lagi. Di Kalimantan Barat, Tengah dan Kalimantan Timur kebanjiran kaum Cina dari keturunan Hakka ialah kerana bijih timah.

Di Sarawak kebanjiran pendatang asing adalah diasaskan oleh Kapitan Wong Nai Siong. Beliau telah menulis surat kepada Rajah Brooke untuk membawa masuk orang Cina keturunan Foochow yang beragama Christian untuk menyelamatkan mereka dari menjadi mangsa pembunuhan conflict agama di Tanah Besar Cina.

Akibatnya sebelum Sarawak mencapai kemerdekaan 1963 jumlah kedatangan orang cina melebihi jumlah penduduk peribumi Sarawak terutama di kawasan pinggir laut. Mereka datang dan menetap di dalam kawasan pedalaman dan hidup sebagai pekebun atau petani dan sebahagian besar sebagai peniaga, nelayan dan sebagainya.

Bagaimanapun hari ini kesemua pendatang Foochow, Hakka ini kini mendapat taraf warga negara dan mendominasi bandar-bandar besar di Kota Kinabalu, Sibu, Kuching, Miri dan di Kalimantan Barat pula mereka mendominasi daerah Pontianak, Singkawang dan beberapa daerah kecil yang lain.

Isu kad pengenalan tak payah lah dijadikan isu politik pembangkang kerana ramai pembangkang adalah majority asalnya pendatang asing.

Kenapa nak jadikan filipinos Sabah sebagai modal politik pembangkang. Anwar Ibrahim sendiri jika didedahkan identiti keturunannya tak ada setitik pun darah keturunan Melayu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu Projek IC (myKmu)

Suruhanjaya  Diraja atau RCI dalam bahasa Inggeris ini, ditubuhkan semata-mata untuk mencari penyelesaian kepada permasalahan besar yang dijangka mencetuskan jalan buntu kalau dibawa ke Mahkamah.

Maksud jalan buntu, saksi yang nak dibawa sudah meninggal dunia, dokumen berkaitan mungkin telah musnah lama dahulu, 'bukti' tidak boleh disahkan dan sebagainya.

Tidak terkecuali dalam hal ini adalah RCI yang ditubuhkan kerajaan untuk menyiasat kebenaran di sebalik kebanjiran pendatang asing di Sabah dan sama ada wujud kegiatan memalsukan dokumen kewarganegaraan untuk membolehkan warga asing, tanpa dokumen yang sah, diterima menjadi rakyat negara ini semata-mata untuk membolehkan mereka mengundi kerajaan.

Itu initipatinya, sebab warganegara asing yang diberi taraf kewarganegaraan mengikut undang-undang (secara sah), bukanlah satu perkara pelik, tapi perkara lumrah yang berlaku di mana-mana negara dalam dunia.

Pendek kata, pemberian kewarganegaraan mengikut prosedur undang-undang, bukanlah satu isu sehingga nak ditubuhkan Suruhanjaya Diraja.

Cuma sekarang, penulis lihat media pro pembangkang seperti Malaysian Insider, beberapa hari ini cuba menimbulkan tanggapan salah terhadap kerajaan BN dengan tajuk-tajuk yang bercampur aduk hasil keterangan beberapa saksi dalam perjalanan RCI pendatang asing di Sabah ini.

Antaranya yang boleh penulis kenalpasti ialah Filipino refugee says got blue IC without applying for it, Megat Junid's alleged order to let immigrants vote 'shocking' dan Ex-NRD man defends giving ICs to undocumented immigrants.

Begitu juga beberapa kenyataan dari mantan Perdana Menteri yang mengaku pemberian kewarganegaraan secara sah dan mengikut undang-undang kepada warganegara asing memang berlaku di zaman pemerintahannya.  Tapi bab secara sah dan mengikut undang-undang itu diletak diakhir sekali, bab mengaku beri kewarganegaraan itu diletak di depan.

Begitulah permainannya.

Banyak di antara tajuk yang penulis sebutkan di atas itu dipetik dari kenyataan hearsay saksi yang terlibat dalam prosiding tersebut.  Di antara mereka adalah bekas pegawai Jabatan Pendaftaran Negara yang pernah ditahan dibawah ISA kerana kesalahan menjual kewarganegaraan.

Cakap orang macam ini pun Malaysian Insider angkat macam sebesar-besar 'bukti' dalam menyokong dakwaan pembangkang akan kewujudan pengundi hantu ini.  Penulis lihat kenyataan saksi yang macam ini lebih kepada pembalasan peribadi (personal vendetta), atau paling tidak yang berada dibawah payrollpembangkang untuk memburukkan kerajaan BN.

Along the way, datang pemimpin pembangkang macam Azmin mencelah di tengah-tengah dan menuduh Mahathir dengan segala macam kesalahan, walaupun prosiding RCI masih berjalan dan Mahathir sendiri tidak lagi dipanggil sebagai saksi.  

Penulis melihat Azmin sudah dapat mengagak dari halatuju perbicaraan RCI ini sekarang, madunya, si Anwar Ibrahim akan terlibat dan terkait tidak berapa lama lagi; sesuatu yang tidak pernah dijangka Pakatan haram ini dulu, sebab itu Azmin guna pendekatan preemptive strike  (serang dulu sebelum kena serang) dengan menuduh Mahathir macam-macam.

Rileksla Min, prosiding tengah jalan lagi.

Semua ini bagaimanapun, menunjukkan tembelang sebenar pembangkang dalam mendesak pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan RCI untuk kes Sabah ini.  Dari tuduhan wujud Projek IC, sekarang kita dengan macam-macam nama projek dan Ops (Operasi). Semuanya, hearsay atau paling tidak guna nama orang yang sudah meninggal dunia, kononnya memberikan arahan itu dan ini.

Dalam hal ini bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Allahyarham Tan Sri Megat Junid.

Sudah tentu orang itu sudah tidak ada untuk mempertahankan dirinya, dan saksi berkenaan hanya ada air liur sebagai modal bercakap.

Semua ini bagaimanapun tidak menghalang pembangkang dari mempolitikkan perkara ini lebih awal seperti permainan yang cuba disampaikan Malaysian Insider sekarang.

Apa yang penulis nak katakan, inilah modal terbaru  puak-puak ini sekarang, setelah kegagalan HKR Sabtu minggu lepas yang menyaksikan lebih kurang 45,000 orang sahaja yang datang, jauh lebih kurang dari sasaran 1 juta orang seperti yang sering didendangkan.

mykmu.net
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.