Isnin, 2 Januari 2012

HERO TAIK KUCING.

DEDAH !!!Gambar perbincangan OCPD Tanjung Malim dengan demonstran.


Hanya gambar semasa Polis menangkap mahasewel2 yang berdemonstrasi didepan UPSI saja disiarkan oleh media pembangkang serta disebarkan melalui Fesbuk.

Kononnya pihak Polis telah melakukan kekasaran dan bertindak ganas kepada mahasewel-mahasewel yang ada disitu..

Tapi apa yang tak disiarkan di media pembangkang dan blog-blog lembu dorang ialah.., perbincangan secara baik yang dilakukan oleh OCPD Tanjung Malim sebelum tangkapan dibuat..


Korang tengok sendiri 2 keping gambar perbincangan diatas tu.. OCPD telah nasihatkan budak-budak tu supaya tak melampaui batas dan segera bersurai bagi keselamatan semua..

Tapi apa yang jadi? Mahasewel-mahasewel tu memilih untuk panjat pagar UPSI dan berbaring atas jalan bagi menghalang lalulintas..

So.., bila Polis mula lakukan tangkapan setelah beberapa amaran diberikan, itulah yang jadi point kepada dorang dan pembangkang untuk menyalahkan Polis.

Nak kata bodoh, bebudak demonstran tu semua belajar tinggi.., tapi susah sangat ke nak tunjukkan disiplin dan ikut arahan undang-undang?

Jadi jangan salahkan Polis kalau bebudak tu dikenakan tindakan. Dah memang kerja Polis untuk kawal sesapa yang langgar undang-undang beb..

Gua pun heran.., susah sangat ke nak faham arahan Polis ni beb?


1 ulasan:

  1. bulan lepas dia tiru assignment saya, kelmarin dia pinjam photostat nota saya, janji nak belanja makan sate tapi sampai la ni takat dapat makan angin saja.

    kelas selalu tuang pulak tu

    BalasPadam