Rabu, 9 Januari 2013

Pengikut Pas Kuda Kayu

Zaman kegemilangan Nik Aziz (guru sekolah kemas sama taraf dengan cikgu Non yang di hina Hadi Awang) bila kita tanya orang Pas di kampung-kampung tentang jawatan Perdana Menteri Malaysia jika Pas memerintah, rata-rata akan menjawab 'Tuan Guru Nik Aziz'.

Ini berlaku kerana Pas telah memberhalakan beliau, gambar beliau mesti dilekat disetiap rumah orang Pas, tak cukup dengan gambar, sticker lekat pada kenderaan dijual dan menjadi perkara wajib beli bagi setiap ahli Pas. Tak cukup lagi, Nik Aziz sendiri mempromosikan lencana dirinya sendiri.

TM masih ingat disebuah masjid dalam kuliah magrib, seorang guru agama pro Pas yang makan gaji dengan kerajaan haram (Umnu) telah menuduh Perdana Menteri Najib sekarang sedang memberhalakan 1 Malaysia.

"Gambar 1Malaysia berada dimana-mana saja, ditiang elektrik, telefon, sekolah, pejabat, malah pada pakaian pun dilukis gambar 1Malaysia. Hukumnya apa tuan-tuan? Hukumnya haram."

Itulah orang yang taksub pada Pas, mereka boleh buat apa mereka suka, orang lain tak boleh.

Sekarang orang Pas cerdik sikit, bila ditanya siapa perdana menteri jika Pas memerintah? Jawapannya ialah Hadi Awang.

Jawapan Hadi Awang baru lah betul, ini dok sebut nama Nik Aziz buat apa? Dia bukan pernah bertanding sebagai ahli parlimen. Nik Aziz sebenarnya tak layak dan tak berani bertanding peringkat parlimen kerana dia tahu siapa dirinya. Keupayaan berhujah tiada, berbahas dalam bahasa Inggeris tak boleh. Kalau jadi PM macam mana nak berhadapan dengan negara luar di PBB.

Hari ini 3 nama dalam Pakatan berebut nak jadi PM. Mereka ialah Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim dan Hadi Awang.

Depan orang ramai mereka menyokong Anwar Ibrahim, di belakang masing-masing pasang angan-angan sendiri. Pas tipu Dap dan Pkr, Dap tipu Pas dan Pkr, Pkr sapu semua depan belakang sama rata

"Anwar aljubury walli watti" ayat siapa? Jawapannya ialah ayat ciptaan Mat Sabu CRV selepas 4 bulan menang PRU. Bekas pekerja kilang cat ICI yang pemalas, kaki tuang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan