Sabtu, 22 Disember 2012

Wakil Rakyat DAP memang samseng dan PAS gedebe munafik fasik

Nga Kor Ming MP Dap Taiping dan Adun Pantai Remis melenting dan cuba mengancam keselamatan YB Dato Hamidah Osman kerana mendedahkan isu tanah 10 hektar sebagai galang ganti jawatan Menteri Besar Perak ke 10 Nizar Jamaludin kepada parti Pas.

Ancaman yang dibuat terhadap YB Midah amat lah serius dan satu laporan polis dibuat oleh mangsa terhadap wakil rakyat Dap tersebut.

Ini bukan pertama kali wakil rakyat Dap bertindak samseng. Dahulu Karpal Sink pernah bertindak samseng dengan melemparkan buku perlembagaan negara dalam dewan rakyat.

Ronnie Liew juga pernah bertindak samseng dalam isu rampasan arak di Shah Alam.

Di Taiping orang-orang Dap pernah bertindak secara samseng terhadap kaki tangan Majlis Perbandaran Taiping dalam merealisasikan tuntutan dan hajat mereka.

Kakitangan MPT diarah mengikut telunjuk Dap, jika enggan mereka (MPT) akan ditukarkan ke daerah lain.

Tidak hairanlah banyak tanah-tanah Prime land yang berada di sekitar bandar Taiping telah jatuh ke tangan kroni Dap dan hari ini tanah tersebut dibangunkan menjadi premis atau gedung perniagaan. (Rujuk Jalan Istana Larut)

Maklumat terbaru ialah Hotel Warisan yang dibina atas tanah Majlis Islam Taiping pun dikuasai oleh kroni Dap.

Jahatnya Dap, itu pun dipuji oleh sekutu mereka Pas.

Tambahan, satu lagi kisah Pas kaki fitnah.

Ini cerita Pas Bukit Gantang fitnah Umno.

Kisah di Kampung Pauh kawasan Bukit Gantang. Ada dua tiga ekor orang Pas nak buat projek sawit di atas tanah anugerah mereka.

Oleh kerana sukar nak bawa masuk jentera berat melalui terowong bawah lebuh raya maka jentera berat terpaksalah dibawa masuk melalui Kampung Senduk atau Kampung Cheh.

Untuk sampai ke tanah milik orang Pas tadi mereka terpaksa tebang hutan dan buat jalan dan dalam masa sama bolehlah mereka menyamun balak-balak yang ada dilaluan tersebut. Jentera berat tersebut diletakkan dihadapan sebuah rumah dengan tujuan keselamatan dan sewa dibayar kepada tuan tanah.

Bila jentera mula masuk dan bekerja maka banyaklah kerosakan berlaku dalam kerja mencuci laluan.

Lebih menarik lagi cerita ialah Pas melibatkan nama Ketua Kampung BN kononnya membenarkan projek dan menerima RM 40 ribu sebagai habuan ( rasuah lah tu).

Kemarahan orang kampung menyebabkan mereka menahan jentera berat dari meneruskan kerja dan menghalang jentera dilarikan. Tujuan nya ialah untuk menuntut ganti rugi.

Bagaimanapun Si Nizar Munafik telah membawa lawyer masuk kampung kononnya untuk membela nasib orang kampung.

Diringkaskan cerita Nizar bawa lawyer hanyalah untuk melepaskan jentera berat dari di tahan oleh orang kampung.

Katanya dalam hal ini jentera tak bersalah dan bersalah ialah syarikat pembalakan. Orang kampung perlu saman syarikat balak.

Selepas jentera dibawa keluar, baru lah pecah tembelang bahawa tidak ada syarikat balak yang terbabit.

Pas Bukit Gantang cuba mengalih cerita kononnya ini projek Umno dan Osman Jailu yang pergi makan laksa di rumah bekas Ketua Kampung (rakan) turut dijaja dalam ceramah Pas.

Inilah serba sedikit tentang kisah Pas Bukit Gantang. Cerita lebih detail akan disiarkan kemudian.

Taipingmali akan dedahkan secara terperinci.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan