Rabu, 3 Oktober 2012

Lembu sakit peliharaan Bang Non

Kasihan dengan Bang Non, satu persatu usaha untuk memburukkan Umno menjadi gagal. 4 ekor lembu peliharaan Bang Non gagal dalam misi mereka.

Rafizi 'lembu' Ramli , Zuraida ' Mak Lampir' Kamarudin , Tian ' ARDA' Chua antara cai-cai Pkr yang masih tinggal.

Tian Chua dan Elizabeth Wong bukan aset besar dalam Pkr. Mereka berdua hanyalah agent ARDA yang menumpang populariti PKR sahaja.

Chua dan Wong adalah agent ARDA dalam usaha mereka menjadi rantau Asia berada di bawah cengkaman dan pengaruh Barat. ARDA kononnya ingin mendemokrasikan rantau Asia dari Utara Monggolia hinggalah ke Selatan Papua dan dari Timur Asia hinggalah ke Asia Barat.

Chua dan Wong boleh hidup mewah tanpa menjadi Adun dn Ahli Parlimen. Wong mengakui melalui ucapannya bahawa dia telah banyak menjelajah ke seluruh dunia untuk tujuan politik walaupun waktu itu beliau seorang pelajar universiti di Australia.

Rakan Chua di Singapore tidak bernasib baik seperti beliau kerana kerajaan Sg awal-awal telah menyumbat rakannya ke dalam penjara tetapi Chua bebas seperti raja dan bebas membuat onar di negara ini.

Barangkali hasil penat lelah Chua menjadi agent barat banyak mendatangkan keuntungan bagi beliau, apa tidaknya, baru-baru ini beliau menjadi jutawan mahkamah kerana berjaya menyaman kerajaan yang menahan beliau di bawah ISA.

Rafizi dan Zuraida tidaklah berapa bahaya sangat jika dibandingkan dengan Chua dan Wong. Ianya kerana kekecewaan dalam hidup menyebablkan Lembu dan Mak Lampir jadi macam tu.

Kekecewaan Rafizi kerana dibuang dari Petronas sebab itulah apa juga tindakan beliau dalam politik Pkr menggambarkan beliau seolah-olah berdendam dengan kerajaan dan Petronas.

Sewaktu dibuang dari Petronas, beliau telah memburuk-burukkan majikannya dengan menyebarkan cemuhan melalui email kepada semua orang yang dikenalinya.

Sifat keanak-anakan Rafizi dan sebagai penyimpan dendam menyebabkan Rafizi tidak disukai oleh ahli Pkr, apa lagi rakyat yang menyampah dengan kebodohan beliau.

Mak Lampir sememangnya seorang yang sakit jiwa , gagal dalam kehidupan, gagal dalam profesyen yang diceburinya, lalu dikutip oleh Bang Non untuk mengisi kekosongan MP Ampang dan kebetulan pula menang mudah sama seperti perakam video correct correct iaitu MP Bandar Tun Razak yang tak reti bercakap .

Oleh itu dalam PRU 13 akan datang, ke empat ekor binatang ini perlu dibuang jauh ke dalam lombong.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan