Jumaat, 28 September 2012

Stupid never finish-finish

Anak buah den kata, stupid never finish-finish, ia merupakan terjemahan secara terus ayat bahasa Melayu yang berbunyi bodoh tak habis-habis.  Ia amat sesuai sekali ditujukan kepada puak-puak Ambiga dan Mat Sabu yang akan buat Konsert Rock Bersih 8T bulan hadapan.


Bodoh kerana berterusan tidak berpuas hati terhadap SPR. Bila dilantik menduduki jawatan kuasa penambahbaikan pilihan raya mereka setuju sebab dapat naik kapal terbang free, makan free dan tidur hotel free. Azmin dalam lawatan ke luar negara untuk tujuan tersebut pun sanggup ponteng dan bawa diri untuk projek sampingan dia.



Bila laporan siap dan di bentangkan Azmin Ais Krim tak setuju pula, pada hal dia adalah ahli panel dan pandai-pandai pula buat laporan yang berasingan. Tidak kah itu satu kebodohan?



KUALA LUMPUR, 27 Sept – Gabungan Pilihan Raya Adil Dan Bersih (Bersih) hari ini mengumumkan akan mengadakan konsert Bersih 8T pada 13 Oktober ini yang akan berlangsung di Stadium Kelana Jaya.

Menurut kenyataan media yang dihantar kepada The Malaysian Insider hari ini, mereka menganjur akan konsert itu selepas kerajaan enggan untuk melaksana akan lapan tuntutan yang diminta oleh gabungan tersebut.

“Kerajaan masih enggan untuk mendengar suara rakyat, lapan tuntutan dari Bersih dan 22 cadangan dari Jawatan kuasa Parlimen masih lagi belum ditunaikan, maka kami anjurkan konsert Bersih 8T ini sebagai tanda ingatan kepada suruhanjaya pilihan raya (SPR) tentang lapan tuntutan yang masih belum dilaksanakan.

“Berbulan selepas Bersih 3.0, kerajaan hanya memfokuskan untuk menahan mereka yang terlibat dengan perhimpunan, bukan untuk membersih kan daftar pemilih pilihan raya,” kata dalam kenyataan media itu lagi.

Menurut kenyataan media itu lagi, Bersih 2.0 telah terus menerus untuk menyedarkan orang ramai tentang penipuan pilihan raya.

“Setakat ini kami mendapat sokongan orang ramai dan menerima bantuan orang ramai yang menderma,” katanya lagi.

Antara artis yang akan membuat persembahan ialah Ito, Julian Mokhtar and the Gang, Soul Saviors (pemenang Pesta Lagu Jalanan), Republic of Brickfields, kumpulan punk Dum Dum Tak, kumpulan Canto rock Hui Se De Dai and Ray Cheong. Sasterawan Negara, A Samad Said akan membaca puisi pada malam tersebut.

“Konsert ini bukan sahaja untuk kutipan derma dan bergembira, tetapi dalam masa sama untuk menyedarkan orang ramai tentang lapan tuntutan yang harus ditunaikan, jadi kami mahu suara kami didengari agar dapat pilihan raya lebih adil dan bersih,” katanya lagi.

Puak-puak pembangkang tak reti atau buta perut, apabila sesuatu perkara sudah di persetujui dalam parlimen maka pihak yang kalah harus akur akan keputusan yang telah dibuat, bukan bawa masalah ke jalan dan mengajak rakyat memberontak. hangpa semua adalah wakil rakyat, tugas hangpa adalah melaksana akan amanah rakyat di dalam dewan parlimen. Hormati lah sistem demokrasi berparlimen. Jangan jadi bodoh macam anak buah den cakap. stupid never finish-finish.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan