Rabu, 4 Januari 2012

Agensi perlaksana yg kuat rasuah..kerajaan terpalit

saja nak kongsi: semalam saya cuti niaga 1 hari, sebab 4 pekerja saya pi chop passport di Sempadan Thai-Malaysia (Pengkalan Hulu Perak) bila dia org balik dan ceritakan pada saya, saya rasa terkejut, geram dan malu pun ada, berkenaan jabatan Imigresen Malaysia di sempadan yang cukup kuat menerima Rasuah, pekerja saya kata mula2 cop nak masuk Malaysia semalam, dia org letak RM30 dlm passport dgn harapan dapat pass lawatan 1 bulan, tiba2 Peg Imigresen tu bagi balik passport tu tanpa chop apa2, mereka pergi sekali lagi ke Peg berkenaan, letak pulak RM50, baru la Peg tu Chop.. Kalau 1 hari ada 500 org pi chop x RM50, X3 tempat Pengkalan Hulu, Padang Besar, Bkt Kayu Hitam, x 30 hari, x 12 bulan, berapa banyak Rasuah yang dia orang dapat??
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan