Selasa, 10 April 2012

Fakta minyak yang disorokkan pakatan rakyat

(Minta disebarkan)

1)Brazil negara ke 13 pengeluar minyak tetapi harga minyak dinegara tersebut dijual rm4.57. Sebagai perbandingan, malaysia di ranking ke 27 pengeluar.

2) Jumlah subsidi di malaysia adalah antara yang tertinggi iaitu sebanyak 2.4 peratus dari KDNK. Manakala brunei pula sebanyak 2.2 peratus sahaja dari KDNK. Sebagai rekod, KDNK malaysia adalah sebanyak rm682.66 billion manakala brunei jauh lebih kecil sebanyak rm 36.88 billion.

3) Negara2 arab yang merupakan anggota OPEC (pengeluar minyak) mempunyai harga petrol termurah kerana kadar pengeluaran petrol mereka melebihi kadar permintaan. Ini berbeza dengan malaysia kerana kadar permintaan di malaysia melebihi kadar pengeluaran. Malah, malaysia tidak layak menganggotai OPEC

Kesimpulan; ketika kuasa ekonomi seperti china terpaksa tunduk kepada realiti pasaran, malangnya terdapat segelintir diantara kita di malaysia ini kononnya lebih bijak dengan manabur janji dengan mencipta keajaiban "menurunkan harga petrol serta merta". Ini ditambah lagi dengan janji terbaru perlupusan PTPTN, tol dan lain2 akan diambil dari duit subsidi minyak. Apa yang pelik, walaupun janji mereka ini tidak berpijak di bumi yang nyata, berduyun2 rakyat termakan dengan janji2 tersebut termasuklah golongan2 terpelajar.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jumaat, 6 April 2012

'Saya jumpa Datuk Seri bukan nak minta lembu'



Hahahahahaha!!!!!! Bekas penyanyi yang pernah hanyut ke laut kini masuk Pas kerana dijanjikan syurga..Paling best dia kutuk Dato Seri Sharizat Jalil.....

ka kakakakak Lawak betul si aisha ni...nak bercakap soal tanah resab melayu tetapi tak tahu fakta...lalu bertukar tajuk....lawak-lawak.....Goli telinga den nak dengar ekau cah....tak payah lah nak cerita buruk orang wahai ecah...diri ekau tu, kalau di bongkar dari A to Z malu nantiiiii

Nizar Dicabar Dedah Surat Bantah Projek Vale SA Di Teluk Rubiah.mpg

Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin yang terus memutar-belit dan mempolitikkan isu kandungan surat sokongan yang ditandatanganinya berkaitan projek Vale SA di Teluk Rubiah akan memberi imej negatif kepada pelabur antarabangsa untuk menanam modal di Perak. Sehubungan itu, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir mahu isu yang sengaja yang diputar-belitkan oleh wakil rakyat PAS itu dihentikan segera kerana ia boleh mempengaruhi pemikiran rakyat jelata. Beberapa wakil rakyat pembangkang juga katanya, turut menyuarakan rasa kecewa dengan isu projek Vale SA yang dimainkan oleh Nizar yang akhirnya boleh memberi imej negatif di mata pelabur. “Kerajaan negeri mahu terus mara ke hadapan dan berharap isu projek Vale SA yang dipolitikkan oleh Nizar ini dapat dihentikan dengan segera,” kata kepada pemberita di Ipoh, hari ini. Zambry berkata, selepas pendedahan surat sokongan yang ditandatangani sendiri oleh Nizar pada 17 Disember 2008, wakil rakyat PAS itu seolah-olah cuba melarikan diri daripada pembohongan yang diciptanya sendiri dengan memutar-belit isi kandungan surat itu. “Berdasarkan kandungan surat itu yang disahkan sendiri oleh Nizar dalam sidang DUN sebagai benar dan sahih, ia dengan jelas membuktikan surat itu bukan ditulis oleh seorang pegawai pemasaran seperti yang didakwanya kepada pemberita semalam. “Semalam, Nizar mendakwa surat itu hanya strategi pemasaran tetapi berdasarkan kepada isi kandungannya, ia membuktikan Nizar dan kerajaan Pakatan menyokong projek Vale SA di Teluk Rubiah. “Tetapi demi menyelamatkan dirinya, beliau terus berbohong kepada rakyat dan menuduh saya selektif ketika mendedahkan dokumen itu….jika beliau berkata demikian, maka saya juga ingin mencabar beliau mendedahkan surat menunjukkan beliau (Nizar) tidak bersetuju projek itu dibangunkan di Teluk Rubiah,” katanya pada sidang media di Ipoh, hari ini. Zambry berkata, jika Nizar terus berbohong, kerajaan negeri tiada pilihan kecuali turun padang memberi penerangan kepada rakyat agar mereka mendapat maklumat tepat berhubung pembohongan besar mantan Menteri Besar itu. Jelasnya, rakyat perlu sedar Nizar pada asalnya tidak pernah bersetuju projek Vale SA dibangunkan di Teluk Rubiah lalu mencabar kerajaan negeri membuktikan perkara itu dengan membuat kenyataan terbuka di media massa dan siri ceramah umum. “Apabila kita mendedahkan surat itu, beliau berasa terpukul dan cuba melarikan diri dengan terus membuat pembohongan yang menampakkan ketidakmatangannya dalam menangani isu ini,” katanya lagi. Ditanya mengenai respon syarikat Vale SA berkaitan tindakan pembangkang yang membantah projek dengan menganjurkan demonstrasi di Teluk Rubiah, Sabtu lalu, Zambry berkata, syarikat pelabur dari Brazil itu faham dengan situasi sebenar dan komitmen yang diberikan oleh kerajaan berhubung projek itu.

UFB - Hukum Masuk Parti Bercirikan Khawarij & Dipengaruhi SYIAH

UFB - Hukum Kerajaan Buka Genting Pusat Segala Maksiat

SYIAH SESAT - Pergolakan Di Syria & Siapa Basyar Assaat

Azmin Ali berasap telinga sampai ke otak

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali panas telinga sampai ke otak apabila wartawan memintanya menjawab persoalan berkaitan pemilikan saham seperti yang ditimbulkan oleh ahli dan pemimpin PKR Cabang Ampang baru-baru ini.


Kata Azmin Ali, hanya orang yang buta dan tuli sahaja yang percaya akan dakwaan sedemikian. Terserlahlah betapa kasar dan biadab nya tutur kata seorang pemimpin nombor 2 dalam PKR apabila berdepan dengan isu yang menuntut penjelasan dan tindakan lanjut dari pihak bawahan atau akar umbi.


Betapa hinanya maruah dan taraf sebagai ahli PKR di mata Azmin Ali walhal permintaannya cukup mudah, tidak sukar difahami dan tentu saja ramai rakyat turut sama ingin mengetahui jawapan konkrit Azmin berhubung dakwaan yang dibangkitkan oleh Dr Hasan Ali.

Akar umbi Pkr cuma minta penjelasan lanjut dan langkah selanjutnya dari Azmin bagi mematikan isu pemilikan saham RM 2 juta lebih yang dibangkitkan oleh Hasan Ali tidak lagi dimanipulasi oleh lawan

Itu baru pegang jawatan kedua tertinggi parti tapi sikap Azmin sudah cepat melenting, biadab dan tidak menghormati ahli bawahan, tidak mustahil jika takdir membenarkan PKR memerintah Malaysia mahu lebih teruk dari itu jadinya.


Azmin agaknya terlampau syok sendiri hingga lupa dari mana jawatannya sekarang diperolehi.

Di saat pemilihan parti berlangsung, ahli bawahanlah yang dipuja dan dirayu bagi mendapatkan sokongan majoriti untuk menduduki kerusi Timbalan Presiden.


Malang bagi ahli dan penyokong PKR kerana terpaksa mendukung kepimpinan parti yang tidak tahu menghormati hak ahli untuk mendapat penjelasan yang meyakinkan.


Eloklah ahli dan penyokong PKR di Cabang Ampang serta seluruh negara fikirkan semula kedudukan mereka dalam PKR.


Tak payah buang masa berjuang dalam parti yang hanya hebat slogan demokrasinya tapi kosong pengisian dan praktikalnya.

PSC Dan Perhimpunan BERSIH 3.0 - Ulasan Zahrain Mohamed Hashim 5/4/2012

Khamis, 5 April 2012

Sidang media Wan Azizah dan Shamsidar hanya lakonan sahaja

Wan Azizah nak buat sidang media bersama dengan Shamsidar Taharin minggu depan? Biar betul. PC untuk membetulkan pesepsi,  masyarakat tahu dan sedia maklum bahawa mereka berdua sebenarnya berkonfrantasi akibat skandal seks yang melibatkan Anwar Shamsidar tahun 90an.

Punca utama sidang media ini dirancang ialah kerana sudah ada desakan dari akar umbi PKR supaya Azmin membersihkan nama keluarga yang dikritik hebat oleh Umi Hafilda dalam ceramahnya.

Menurut Umi, beliau mempunyai bukti kukuh mengenai skandel Anwar Shamsidar. Dahulu mungkin orang sukar menerima cerita yang dibawa oleh Umi tetapi tahun lalu sewaktu Azmin membuat rumah terbuka hari raya puasa, hanya kelibat Anwar sahaja yang dilihat hadir ke rumah Azmin.

Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak kelihatan. Ini telah menimbulkan persoalan kepada ahli-ahli PKR dan pemimpin parti.  

Nasihat kepada penyokong dan ahli Pkr agar tidak terlalu menaruh harapan yang sidang media itu akan menjadi kenyataan.  

Sudah terlalu banyak kali penyokong-penyokong PR dihampakan dengan adegan-adegan ‘stunt’  tak jadi oleh pemimpin-pemimpin mereka.  

Bermula dari saman terhadap Chandra Muzaffar dan kini Nallakarupan yang difail tetapi tidak diserahkan, sehinggalah kepada keengganan menjelaskan ke mana hilangnya jam Omega,  mengacah konon ingin bersumpah dan penubuhan kerajaan 16 September, maka penulis rasa cukup-cukuplah penyokong-penyokong PR diperdaya.  

Semua pemimpin-pemimpin atasan Pakatan Rakyat tahu bahawa Wan Azizah dan Shamsidar sudah lama tidak bertegur sapa.  Semua orang tahu, Wan Azizah tidak akan menghadiri program di mana Shamsidar juga menghadirinya.   Sekiranya mereka terserempak, mereka akan bermasam muka.   Ketegangan antara mereka sudah tidak boleh disembunyikan lagi.   Itu hakikat. 

Wan Azizah juga tidak begitu ‘ngam’ dengan Azmin dan cukup menyampah apabila pada suatu ketika dulu, Azmin gemar benar memakai baju yang sama dengan Anwar, suaminya.  

Maka, untuk seorang penulis di Laman Suara PR cuba menipu kita dengan kisah dongeng keakraban kedua wanita ini menunjukkan betapa Pakatan Rakyat kini bagaikan lemas dalam peluru yang bertali arus sama ada ditembak musuh atau tertembak sendiri tanpa sengaja.  

Jika benar Wan Azizah dan Shamsidar akan membuat sidang media bersama, kenapakah berita ini tidak datang dari kedua-dua mereka sendiri dan dilaporkan oleh media rasmi mereka?  Kenapakah hanya Laman Suara PR yang menghebahkannya?

Malah mereka juga berdiam diri apabila khabar kononnya Umi Hafilda mempunyai bukti bergambar hubungan Anwar-Shamsidar dihebahkan oleh laman yang sama.

Nampak sangat ini adalah usaha terdesak PR untuk menangkis peluru yang dilontarkan Nallakarupan.  Tentu sekali PR sedar, jika tiada langsung usaha untuk menjawab persoalan mengenai hubungan intim Anwar-Shamsidar atau hubungan dingin Azizah-Shamsidar maka rakyat akan melihat bahawa kisah cinta 4 segi senget lagi songsang keluarga mereka adalah benar belaka.  

Perkembangan ini meletakkan PR dalam keadaan serba tak kena.  Jika didiamkan maka penyokong akan mula meragui mereka, tetapi jika diberi respon maka mereka mungkin akan terjerat diri sendiri.   
Seperti biasa menurut ramalan ramai penulis media sosial, sidang media itu tidak akan berlaku dan Pkr akan melupakan begitu sahaja dengan pelbagai alasan yang bakal dikemukakan. 

Anwar sejak 1998 berjanji untuk bersumpah tetapi sampai sekarang tidak berani berbuat demikian. Pelbagai alasan telah diberikan untuk mengelak daripada membuat sumpahan.

Rabu, 4 April 2012

Turkey may raise gas prices by an additional 15 percent

Siapa yang pernah dengar ceramah Anwar Ibrahim dalam bab harga minyak tentu masih ingat bagaimana Anwar membohongi khalayak dengan menyatakan Turki yang tak ada minyak tetapi harga minyak lebih murah dari Malaysia.

Fakta sebenar ialah Turkey juga pengeluar minyak tetapi jumlahnya kecil dan 90% bahan bakar adalah diimport dari luar.


Turkey may raise gas prices by an additional 15 percent after raising them by 18.7 percent on April 1 to avoid losses at the state-run provider, Haberturk reported, citing unidentified Energy Ministry officials.

State-owned pipeline company Boru Hatlari Ile Petrol Tasima AS, also known as Botas, has been selling natural gas at a loss as oil prices rise and the lira depreciated against the dollar, the Istanbul-based newspaper reported.

The loss is estimated at about 350 million liras ($169 million) in the first three months of the year following a 1.3 billion liras loss in 2011, Haberturk said.

Energy Ministry officials had calculated before the April 1 price increase that Botas would need to raise the price at which it sells natural gas to Turkish consumers by 35 percent, Haberturk said.

To contact the reporter on this story: Benjamin Harvey in Istanbul at bharvey11@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Gavin Serkin at gserkin@bloomberg.net

Harga petrol di Turki sudah mencecah RM 8 seliter, harap Anwar dalam lawatan ke Turki dapat memberi formula agar harga bahan bakar itu dapat dikurang dan bawa balik idea itu ke Malaysia.

Hari ini Anwar menggunakan modal Petronas RM 90 billion setahun untuk agenda buku jingga. nak bagi guru RM 500, nak hapuskan PTPTN, Nak bagi gaji minima RM 1500 dan semua agenda dan perancangan Anwar adalah berasaskan RM 90 bilion itu.

Anwar ibarat seorang pekerja yang bergaji RM 1000 tetapi bercadang nak beli rumah dengan bayaran bulanan RM 1000 setiap bulan, beli kereta hybrid dengan RM 1000 sebulan , beli motorsikal dengan bayaran RM 1000 sebulan, makanan RM 1000 sebulan.. Itu lah ibarat yang paling mudah kalau kita dengar ceramah dia.... Tak ke gila nama nya tuuuuu. 

Nizar Gila Terdesak Nak Jadi MB



Nizar memutar belit permohonan maaf DS Najib. Memohon maaf menjadi amalan orang Islam setiap hari terutama sebelum tidur. Nizar menfitnah Najib bila pula nak minta maaf, Nizar membohongi rakyat dan penyokongnya bila nak mohon maaf. GILA PUNYA NIZAR.

Masaallah, Nizar menghina Sultan Perak. sedangkan Baginda Sultan telah memberi arahan kepada Nizar agar melepaskan jawatan atau jawatan tu hilang secara otomatik

Nizar kata hanya seorang Hakim yang mengesahkan Dr Zambry menteri besar sah, tak percaya baca aritikel di bawah yang dipetik daripada Malaysiakini

Zambry - MB Perak yang sah
Mahkamah Persekutuan hari ini sebulat suara memutuskan bahawa Datuk Seri  Zambry Abd Kadir dari BN adalah menteri besar Perak yang sah.
azlanPresiden Mahkmah Rayuan, Tan Sri Alauddin Mohd Sheriff, mengetuai panel lima orang hakim yang mendengar kes tersebut.

Yang lainnya ialah Hakim Besar Malaya, Tan Sri Arifin Zakaria dan Hakim Datuk Zulkefli Ahmad Makinuddin, Datuk Wira Mohd Ghazali Mohd Yusoff dan Datuk Abdull Hamid Embong dari Mahkamah Persekutuan.
Keputusan penal hakim tersebut diumumkan oleh Arifin pada jam 11 pagi.

Istana Keadilan di Putrajaya, menjadi tumpuan sejak jam 7 pagi tadi apabila orang ramai beratur untuk mendapatkan pas masuk ke dewan mahkamah. Begitu juga penyokong BN dan Pakatan.
Pada 5 November  lalu, Mahkamah Persekutuan telah mendengar rayuan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dan hujah para peguamnya selama enam jam, tetapi telah menangguhkan keputusannya.

Sebelum itu, mahkamah telah menolak permohonan Nizar supaya panel penuh 11 orang hakim atau tambahan bilangan panel hakim, untuk mendengar kesnya itu.

BN mengambil alih pentadbiran negeri Perak apabila tiga ADUN Pakatan rakyat keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong BN.

Berikutan itu, Pakatan telah membawa perkara itu ke mahkamah.

NONEPada 11 Mei, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim telah memutuskan bahawa Nizar merupakan menteri besar Perak yang sah.

Zambry kemudiannya membuat rayuan dan panel tiga hakim Mahkamah Rayuan sebulat suara menolak keputusan Mahkamah Tinggi itu, dengan alasan hakim berkenaan telah gagal untuk mengambilkira keseluruhan bukti yang dikemukakan.

Nizar diwakili oleh para peguam yang diketuai oleh peguam kanan Sulaiman Abdullah, manakala peguam kanan Cecil Abraham mewakili Zambry.
 [Berita la

Senator Kaki Kelentong YB Yusuf Husin

Mangsa fitnah Yusof Husin dalam kes Tabung Memali
Kesian Cikgu Non, kena fitnah dan dipecat  oleh pemimpin Pas

Masa Muda makan duit

Masa tua, sebat duit tabung memali


"DALAM PERISTIWA MEMALI SAYA  DITEMBAK DIBAHAGIAN BELAKANG, PELURU MENEMBUSI BAJUNYA…DAN TEMBAKKAN KALI KEDUA MENEMBUSI BEG DUIT…TAPI SAYA MASIH SELAMAT….."

Ada ilmu kebal dari Siam kot.. ???

Siapa dia Yusuf Husin ini? Klik di sini

Selasa, 3 April 2012

Parti Pas sakit mental yang teramat sangat





Akibat sekian lama bersekongkol untuk menjayakan dasar liberal dan konon mahu menyama tarafkan semua warganegara setelah terikut gaya politik DAP, akhirnya PAS secara terbuka mengisytiharkan dasar perjuangannya kini tidak lagi mempeduli kan masalah murtad yang melanda segelintir orang Islam.

Bagi PAS, isu rasuah dan masalah pengundi hantu yang seringkali menghantui minda PAS jauh lebih utama jika nak dibandingkan dengan isu murtad. Maklum sajalah semenjak bertuhankan slogan 'negara berkebajikan', hal ehwal akidah umat hanya layak dipandang sepi dan dikesampingkan apatah lagi sensitiviti pengundi DAP lebih penting untuk difikirkan.



Teringat kisah dulu-dulu saat PAS amat sensitif dan pantang di cuit dengan masalah segelintir orang Islam yang tergelincir akidah, lantang sungguh pembacaan PAS tika itu. Pagi dan petang, siang juga malam berduyun-duyun penyokong PAS memenuhi gerakan anti murtad demi kasih dan cintanya nasib saudara seagama.

Tapi itu kisah dulu, hanya layak dikenang dan tidak lagi berguna untuk diungkit sebagai memori sebuah perjuangan. Saat ini matlamat menuju Putrajaya seperti yang diimpikan saban waktu itu teramat penting sekali jauh mengatasi kepentingan akidah umat.

Kata orang tua, lain hulu lain parangnya, lain dulu kenalah lain sekarang sikapnya supaya tidaklah dipandang serong oleh rakan sepakatan kiasu yang dah banyak menabur budi dan menjanjikan sokongan solid untuk Parti Islam Semalaysia.

Malang bagi sesiapa yang masih menyokong PAS saat ini kerana masih belum sedar tipu daya PAS yang selama ini hanya memperalatkan agama untuk kepentingan politik.

Fooyooo: Manjungmari miliki rumah berkembar di Manjung.

Sebelum ini  TM pernah dedahkan identiti MM dengan beberapa cerita tak sedap didengar berkaitan Ostad Kopiah kita ni. Tidak dinafikan bahawa terdapat rasa tidak puas hati dipihak Mat Desa aka Manjung Mari sebab identiti dan keburukan dia terdedah, terutama Pak Haji Imran. Apa tidaknya, rahsia ORANG KANAN dia untuk burukkan imej Kerajaan Negeri Perak dan TLDM telah terbongkar. Berbagai kritikan diberikan terhadap TM.

Namun demikian sebagai blogger yang berwibawa, TM tidak pernah gentar dan hairan dengan semua itu. Kali ni TM nak ajak pembaca untuk sama-sama renung kehidupan mewah Manjung Mari si Koperal Pencen. Ini baru keadaan luar rumah, belum lagi dalam rumah. So kali ini terbuktilah dakwaan bekas Pegawai Si Mat Desa ni adalah benar….renung-renungkanlah….

Kalau teringin nak lihat sendiri, ini ialah alamat dan gambar rumah dia: No 78-79, SM 5A/26, Taman Fasa 2D, 32040 Seri Manjung, Perak

No kenderaan ialah: Nissan Ad Resort-BEK 4908 dan Datsun 120Y-AAA 3738 (Disahkan oleh kawan rapat beliau bahawa dia bayar beribu RM untuk dapatkan kereta buruk ni sebab nak kan no AAA 3738). Pemilik asal ialah seorang cina. Hebat..memang hebat Mat Desa ni kalau bab telan duit.




Klon Manjungmari sedang berbunga api di Tahun Baru Cina







Isnin, 2 April 2012

20120331 Anwar akan sula perasuah



SAYA AKAN SULA, HA HA HAH! , 

ANWAR NAK JADI DIKTATOR , 

MAHKAMAH TAK BOLEH JATUHKAN HUKUMAN, ONLY BANG NUAR SAJA BOLEH TENTUKAN HUKUMAN....

SULA PULA TU,, 

AWAS SEMUA YB YB ANWAR ...ANWAR NAK SULA DENGAN APA HOOOIIII?????

Fire exploded in Hatyai (part 2)

Anwar Kacau Isteri Orang talian telekom malaysia tm 011 cdma

Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli kini menjadi anak emas Ketua Umum, Anwar Ibrahim.



Apa tidaknya, saban hari ada sahaja berita mengenai anak muda berusia 34 tahun ini mencuri berita sensasi muka depan media, blog-blog dan laman web-laman web pembangkang.

Di kalangan pemimpin PKR dan Di kalangan pemimpin PKR dan sesetengah tokoh Pakatan Rakyat, Rafizi kini dilihat sebagai hero.

Nama beliau mula mendapat perhatian setelah memainkan isu projek penternakan lembu National Feedlot Corporation sehingga di beri nama jolokan 'Mr NFC'.

Malah Anwar menatang beliau bagaikan minyak yang penuh sehingga melantiknya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dengan gaji yang dikatakan mencecah lebih RM30,000 sebulan.

Penonjolan beliau yang dikatakan agak berlebihan sehingga membayangi tokoh-tokoh parti lain yang tidak kurang hebatnya dikatakan telah menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka.

Walaupun di hadapan Anwar mereka menunjukkan sikap hipokrit dengan budaya cium tangan, namun di belakang pemimpin kedengaran suara kutuk mengutuk, sindir menyindir yang ditujukan kepada Anwar dan Rafizi.
Untuk memahami kenaikan mendadak Rafizi dalam PKR, harus difahami sedikit sejarah dan latar belakang hubungan Rafizi dan Anwar terlebih dahulu.

Rafizi mula mendapat perhatian Anwar ketika bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (di mana Anwar juga pernah menuntut) itu melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada tahun 1995 atas biasiswa Petronas.

Bagaimana detik pertama pertemuan atau jalinan hubungan Anwar dengan Rafizi tidak berapa jelas namun ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, pernah dikatakan beliau melulu menaiki pesawat untuk menemui Rafizi di London setelah mendapat "panggilan cemas" dari anak muda kelahiran Terengganu itu.

Apa yang menyebabkan Anwar meninggal kan tugas dan tanggung jawab rasminya kepada negara untuk berjumpa dengan budak berumur 19 tahun ketika itu tidak pula diketahui.

Apa yang diketahui Anwar begitu mengambil berat terhadap Rafizi yang ketika agak "cute" dan pria yang manis mukanya.

Mungkin sebab kepandaian Rafizi dalam bidang akademik yang menjadi tarikan kepada Anwar.

Namun timbul tanda tanya apabila Anwar sanggup men'sponsor' majlis makan sempena perkahwinan Rafizi di kediamannya di Bukit Segambut kira-kira 4-5 bulan lalu.

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh Anwar terhadap mana-mana pimpinan PKR yang lain sehingga timbul cakap-cakap belakang mereka yang hadir pada majlis tersebut, "Aku kahwin dah le dia (Anwar) tak datang, inikan pula nak sponsor, perggh hebat Rafizi!" begitulah lebih kurang gosip ahli-ahli PKR.

Pemilihan parti dua tahun lalu, Anwar mahukan Rafizi mengganti kan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK, namun Rafizi terpaksa undur kerana Shamsul tidak mahu mengalah.

Ini menyebabkan hubungan Anwar dan Shamsul dingin semenjak itu kerana tidak mahu memberi laluan kepada anak emasnya.

Sebagai ganti, Anwar melantik Rafizi sebagai ketua stafnya di pejabat beliau dan melantiknya ke salah satu jawatan yang amat penting dalam parti iaitu Pengarah Strategik.

Sejak itu Anwar seolah-olah hanya mengharap akan Rafizi seorang sahaja dalam PKR untuk mengadakan sidang media, mengeluarkan kenyataan akhbar dan sebagai jurucakap parti.

Tenggelam semua pemimpin parti yang lain termasuk Azmin, Shamsul, Saifuddin, Zuraida, Nurul Izzah di bawah bayangan Rafizi. 

Mungkin juga Anwar sedang merancang untuk menaikkan Rafizi ke posisi yang lebih tinggi di dalam parti.

Dengar khabarnya, kawasan parlimen Pandan yang sekian lama menjadi idaman Zakaria atau Zek (bekas pengurus bolasepak Selangor sehingga dipecat oleh Khalid Ibrahim) telah dengan senangnya diberi kepada Rafizi.

Setelah lebih 10 tahun bertungkus lumus membina kekuatan dan sokongan parti di kawasan itu, semua jasa dan sumbangan Zek di campak oleh Anwar begitu sahaja tanpa sebarang rasa terima kasih dan pengiktirafan kepada seorang pejuang parti.

Inilah cara PKR menghargai sumbangan dan penat jerih penyokong-penyokongnya - guna dan buang!

Tiu nia ma ka hai

Sia-sia saja Dong Zhong ke hulu hilir mendabik dada sebagai pejuang masa depan pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina apabila pengerusinya, Yap Sin Tian kantoi menipu taraf pendidikan malah lebih memalukan lagi bila menggunakan gelaran "Dr" hasil dari membeli ijazah palsu.

Sekurang-kurangnya tiga tahap pendidikan milik Yap Sin Tian diperolehi dari Kensington Universiti yang hanya beroperasi dari sebuah rumah kedai tanpa bilik kuliah dan telahpun diarahkan tutup oleh pihak berkuasa California pada 1996.

Rata-rata komen pembaca internet di forum, facebook dan portal berita yang baru menyedari penipuan Yap Sin Tian itu telah mengutuk & mengecamnya selepas pendedahan oleh sebuah blog stopthelies.my.


"He portrays himself as if he is a man of high integrity, high accountability and principles. In short, a man in defence of Chinese education.

But we have enough evidence to prove that behind his beefed up image, is man who is dishonourable and deceitful. He has no qualms of buying his doctorates from the Internet". (stopthelies.my)

Sehingga kini tiada penjelasan lanjut diberikan oleh Yap Sin Tian mahupun NGO yang yang diketuainya walaupun sejak semalam para wartawan cuba mendapatkan komen berkenaan isu ini.




Malah pemimpin pembangkang PR yang sebelum ini kerap berdamping erat dalam mana-mana acara anjuran Dong Zhong juga cuba mengelak diri dari menyentuh isu tersebut kerana khuatir imej buruk yang sudah terpalit pada Dong Zhong akan turut mempengaruhi sokongan pengundi Cina untuk PR.

Sikap pemimpin PR itu tidak sukar untuk difahami memandang akan sokongan mereka kepada Dong Zhong sebelum ini pun lebih kepada usaha untuk meraih undi kaum Cina yang diketahui cukup sensitif berkaitan isu pendidikan Sekolah Cina.

Dalam pada itu, adalah wajar untuk Dong Zhong segera tampil menjelaskan kepada umum bagaimana seorang yang menipu taraf pendidikannya boleh dibenarkan mengetuai sebuah pertubuhan yang cukup keras mempertahan kan pendidikan kaum Cina?

Jika Dong Zhong menganggap penipuan sebegini sebagai perkara yang remeh temeh atau cuba menutup kebenaran, ianya adalah satu perbuatan biadab yang menghina kaum Cina yang selama ini ramai antara mereka telah menyokong gerakan yang dilaksana kan oleh Dong Zhong.

Kita harap selepas ini masyarakat Cina akan lebih berhati-hati dengan NGO-NGO seperti Dong Zhong dan tidak mudah terpedaya dengan retorik perkauman yang mereka laungkan. Jika dalam hal taraf pendidikan sendiri pun ada yang berani menipu pencapaiannya, tidak mustahil agenda yang diperjuangkan juga hanya bersifat populis dan retorik semata-mata.

Kembang Setaman , Mari berkenalan dengan orang Manjung




YB Nizar Jamaludin Kantoi lagi


Ketua Pembangkang yang juga mantan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dicabar supaya menyatakan pendiriannya samada menyokong atau sebaliknya terhadap pelaburan syarikat Vale SA di Teluk Rubiah pada sesi perbahasan Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) ke-12 yang bermula Rabu ini. [klik]

Sabtu, 31 Mac 2012

Anwar guna modal PTPTN pula dah

Ceramah Anwar di Taman Kosas Ampang baru-baru ini bercakap mengenai PTPTN kononnya jika mereka memerintah PTPTN akan dihapuskan.

Memang betul lah cakap Anwar, PTPTN akan dihapuskan, siapa ada duit boleh masuk IPTA dan siapa yang tak ada duit tak payah masuk lah.

Hari ini PTPTN menjadi dana penting untuk membantu ribuan pelajar miskin melanjutkan pengajian mereka , Sesiapa yang mendapat keputusan terbaik kelas pertama, pinjaman bertukar menjadi biasiswa.

Ramai anak-anak bukan Melayu tak perlu bayar balik pinjaman sebaliknya mereka anak Melayu yang gagal dan mendapat markah rendah terpaksalah bayar balik.

Kumpulan mahasewel baru-baru ini membuat demo mendesak hutang ptptn dihapuskan kerana mereka sendiri yang berhutang sedangkan mereka sudah dipecat dari pengajian mereka.,

PTPTN ditubuhkan sejak zaman Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. sebelum itu beliau juga adalah menteri pelajaran. So, Anwar lah orang yang bertanggung jawab menubuhkan PTPTN, sekarang dia pula yang mengkritik badan tersebut.

Sama jugta isu perjanjian dengan syarikat pembekal elektrik. siapa yang menanda tangan syarat-syarat tarif elektrik  kalau bukan Anwar.

So cakap Anwar memang tak boleh pakai, hampas  pecacai babi toyok sungguh mangkok peliwat ini. 

Jalan Berkembar Julau-Sibu



Kini jalan raya di Sarawak semakin baik. Contohnya ialah jalan Sibu ke Julau kini mengambil masa hanya kurang dari setengah jam. Perjalanan bertambah menarik apabila menyeberang Sungai Rajang melalui Jambatan Durin sepanjang 1.2 km.

Jambatan ini dibuka kepada lalu lintas mulai 21 Okt 2006 memudahkan perjalanan antara Limbang dan Kuching.

Jambatan berharga RM95.8 juta itu yang dibina menyeberangi Sungai Rajang di Durin, merupakan penghubung jalan utama Kuching-Miri sepanjang 963km.


Jalan raya antara Julau dan Lapangan Terbang Sibu dinaik taraf kepada jalan dua lorong, projek tersebut berharga RM200 juta siap akhir 2008.

Siot ! Habis lah Punah Ranah Kali Ini


Apa alasan nak beri tak nak terima Sapina HLFB dan Low Thiam Hoe ? Kang habis semua rahsia RM445 juta terbongkar pasal cek tipu semua orang! Jijaaahhhhhh ... Mai Tulun Abang !!!!!!!!!

Pada 1998, Anwar Ben Israel selaku Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri melakukan sesuatu yang menyebabkan pada hari ini Hong Leong Finance Berhad (HFLB) menyaman Low Thiam Hoe. Siapa Low Thiam Hoe? Low Thiam Hoe ialah seorang ahli perniagaan yang telah diperalat kan oleh Anwar Ben Israel di dalam satu transaksi yang mencurigakan membabitkan pembelian Kewangan Bersatu Berhad yang dimiliki oleh Arus Murni Corporation Sdn. Bhd.

Pada tahun itu (1998) pinjaman RM445 juta diluluskan oleh HLFB kepada Low Thiam Hoe bagi pembelian KBB yang tak pernah berlaku. Wang tersebut dimasukkan terus ke dalam akaun AMC. Ini dilakukan dengan tergesa-gesa dan secara cepat kerana maklumlah pada masa itu (1998) Tun Dr Mahathir sedang melengkapkan siasatan ke atas Anwar Ben Israel mengenai dakwaan Ummi Hafilda mengenai salah kelakuan seksual Anwar Ben Israel meliwat. Malah pada masa itu Mat Syabu amat lantang berceramah di seluruh negara melabelkan Anwar Ben Israel sebagai Al Juburi. Manakala di Parlimen, ahli-ahli Parlimen DAP seperti Karpal Singh menjadikannya sebagai isu terhangat untuk menjejaskan kredibiliti kerajaan Barisan Nasional.

Siapakah pemilik AMC pulak? AMC dimiliki oleh Hamzah Harun dan Mohd Faiz Abdullah yang merupakan penulis ucapan bagi Anwar Ben Israel pada waktu itu. Jeng .. jeng .. jeng ..... Ok ada lagi kejutan. Transaksi RM445 juta dilakukan tanpa melalui prosedur biasa. Ianya dilakukan dengan pengaruh Anwar Ben Israel dan hubungan baiknya dengan Tan Sri Quek Leng Chan, Pengerusi Hong Leong Finance Berhad (HLFB).

Wow ! Bayangkan lah dengan wang sebanyak itu RM445 juta ! Pada pendapat dan pandangan anda ... apakah yang mampu dilakukan oleh Anwar Ben Israel pada waktu itu (1998). Bukankah pada waktu itu Anwar Ben Israel memulakan gerakan REFORMASI? Dari mana gerakan REFORMASI 1998 mendapat wang untuk bergerak ke sana dan ke mari ? Tenaga sukarelawan? Ha ha ha .. jangan nak buat lawak derrr!

Pada 1998 dan selepas itu ,gerakan tersebut dan Anwar Ben Israel mendapat liputan meluas dari wartawan dan media asing. Ya la RM445 juta di tabur yea tak? Mao tak berlari media dan wartawan asing macam Road Runner buat liputan. Sebab tu pada tahun 1998 punya la banyak drama boleh diterbitkan oleh Anwar Ben Israel.

Jadi, ada berani ka Anwar Ben Israel mahu terima itu sapina beri keterangan di dalam mahkamah dalam kes saman HLFB dengan Low Thiam Hoe? Tak mampus Anwar Ben Israel beri keterangan dan semua benda keluar ? Dah tentu semua reformis pun akan meloncat sama kerana akan terdedah segala pembohongan mereka kononnya berjuang secara suka dan rela. Itu dulu, sekarang ini suka-sama-suka. Ini semua pasal duit ler. Suci sangat ke mereka itu semua? Jangan fikir lah masa Anwar Ben Israel dalam penjara, akaq Wan Jijah anak beranak hidup dalam kesempitan dan susah payah, RM445 juta beb!

Percayalah, Anwar Ben Israel akan melewat-lewatkan kes tersebut sehingga selepas PRU 13. Kerana itulah kemenangan Pakatanista amat penting buat Anwar Ben Israel. Bukan kerana rakyat atau menghabis hapus kan kezaliman ke hapa tetapi untuk menyelamat kan dirinya. sebab itu Anwar Ben Israel kerahkan semua jentera PKR dan Pakatanista untuk menghancurkan UMNO dan BARISAN NASIONAL. Kalau tak dihancurkan habis semua rahsia-rahsia kejahatan dan penyelewengan beliau akan terdedah satu persatu.

Jom tanya sama Anwar Ben Israel, mana mao lari brader ???? Tak nak terima sapina ke ? Takut ke ??? Brader Nalla dah bersedia untuk dedahkan semua aktiviti songsang Anwar Ben Israel, tapi mengapa saman tak muncul-muncul juga?

#Bicararakyat: Anwar mengaji tinggi dalam bahasa Inggeris dan lulus sarjana Tesco.

Malam tadi dalam rancangan #Bicararakyat yang dihoskan oleh Sayed Munawar cukup menarik perhatian penonton.

Lebih-lebih lagi dengan kehadiran Shamsul Iskandar, bakal Menteri KDN dan musuh ketat bagi boss Shamsul iaitu Zahid Mat Arip.

Kehadiran Dr Ridhuan Tee juga tidak kurang panasnya kerana beliau mempunyai cukup kekuatan untuk berhujah dan melontarkan pandangan yang cukup bernas sebagai seorang ilmuan Islam.

Rakan saya dari Nilai Negeri Sembilan bertanyakan apa komen TM mengenai hujah Shamsul sewaktu mematahkan cakap Zahid Mat Arip apabila mempertikaikan sokongan Anwar terhadap Yahudi atau Israel.

Shamsul pengampu Anwar mengatakan penggunaan ayat bahasa Inggeris Anwar Ibrahim terlalu tinggi dalam isu sokongan terhadap Israel.

Waduh! Waduh! Waduh!. Rasanya ratusan ribu rakyat Malaysia yang menonton malam tadi akan terperanjat dengan kata-kata Shamsul AMK.

Bahasa Inggeris mana ada ayat tinggi dan ayat rendah. Ayat yang Anwar guna ialah ayat standard sahaja, William Shakespeare pun bahasa dia mudah orang faham walaupun menggunakan ayat-ayat klasik apa tah lagi ayat Anwar yang hanya lulus Pengajian Melayu dari Universiti Malaya.

“All the world's a stage, And all the men and women merely players; They have their exits and their entrances; And one man in his time plays many parts, His acts being seven ages.” Ini ayat popular William Shakespeare, susah kaa nak faham?
Sungguh melucukan Si ketua AMK malam tadi, macam lah Anwar tu lulusan  TESL [teaching English as a second language].  Menurut rakan TM, kemungkinan Anwar lulusan TESCO dari Johns Hopkins University Amerika Syarikat.

Yang pasti malam tadi Shamsul pasti pakai lampin tebal sebab tu perut beliau nampak boroi bahagian bawah. Apa tidaknya Shamsul hanya gagah dan handal bila berceramah di pentas tanpa diganggu atau ada orang mencelah.

Kehadiran dua panel lain yang cukup hebat sudah tentu membuatkan Sham AMK terkencing.

Ini kerana beliau tidak matang bila mana diberi peluang muncul di media nasional, media milik kerajaan sudah memberi beliau peluang untuk bercakap tetapi beliau masih menafikan hak untuk bersuara. Nampak sangat serabutnya kepala otak tukang fitnah Anwar terkantoi malam tadi oleh Zahid Mat Arip.

Prof Dr Ridhuan Tee pun sempat mengambil peluang belasah Shamsul apabila membangkitkan isu Selangor negeri berkebajikan. Kata Shamsul, siapa nak beranak datang lah ke Selangor, nak mati datanglah Selangor.

Lalu Dr Tee menempelak beliau bahawa ibunya telah meninggal dunia sebulan yang lalu, tetapi tak tahu lah dah terima ke belum 2500 itu....Lagi sekali Shamsul terkencing dalam lampin.

Anwar ayam atau bapa ayam?



Jika dikira jumlah saman yang dikemukakan Anwar terhadap orang-orang tertentu sejak kebelakangan ini, jumlahnya memang mampu mengegarkan bursa saham. [bull market]

Ia memberikan gambaran bahawa Anwar seorang yang patuh kepada undang-undang dan hanya akan merujuk kepada Mahkamah jika ada pertikaian berhubung kenyataan yang dikeluarkan oleh individu tertentu yang dirasakan mampu mencalarkan imejnya.  Keyword ialah patuh kepada undang-undang.

Cuma dalam soal hadir ke Mahkamah sebagai saksi bagi kes saman membabitkan seorang ahli perniagaan Low Thiam Hoe dan Hong Leong Bank ini, Anwar bersungguh-sungguh cuba mengelak.

Media melaporkan peguam bagi pihak plaintif D Paramalingam mengekori Anwar dua hari di Parlimen tapi masih gagal untuk menyampai kan saman.

Hari pertama kerana tidak berjumpa, hari kedua sudah berjumpa tapi Anwar enggan menerimanya.

Sedangkan seorang lagi yang turut dinamakan dalam saman tersebut, Tan Sri Quek Leng Chan telah menerima sapina dan di lapor akan mengemukakan permohonan untuk menolak sapina tersebut.

Kenapa Anwar tidak mengikut jejak langkah yang serupa, itu yang merungsingkan. Dengan sebilangan peguam handal yang ada disekelilingnya, apa susah sangat ke nak menerima sapina dan kemudian kemukakan lah permohonan untuk menolak sapina tersebut di mahkamah.

Hal ini sebenarnya mengingatkan kepada sapina yang pernah dikemukakan peguam Anwar terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri dalam kes Anwar meliwat Saiful Bukhari. Perdana Menteri menerima sapina tersebut tapi kemudiannya mengemukakan permohonan untuk menolak sapina yang jelas bermotifkan politik itu. Apa kata Anwar dan penyokongnya masa itu? Najib penakut dan sebagainya.

Sekarang Anwar nak terima sapina pun enggan, itu kita nak berikan nama apa yang sesuai? Pengecut, takut, ayam, pondan ?

Begitu juga halnya dengan saman RM 100 juta ke atas Datuk Nallakarupan dan Utusan Malaysia, sehingga artikel ini ditulis, masih tidak ada bayang yang writ saman tersebut telah diserah kepada 2 defendan yang dinyatakan pada awalnya.

Macam mana perbicaraan nak berjalan kalau writ saman tidak diserahkan? Kenapa tidak diserahkan, takut juga ke?

Khalayak merasakan semua ini membuktikan bahawa Anwar bukannya berminat nak patuh pada undang-undang. Dia hanya mahu kelihatan begitu (patuh pada undang-undang) sedangkan hakikatnya dia lebih berminat menyalah gunakan proses undang-undang bagi memberi kelebihan kepada cita-cita politiknya yang lebih besar  iaitu menjadi Perdana Menteri dengan slogan  "lawan tetap lawan"

Isu KBB Gate ini bukan kecil, ia isu besar. Dari segi jumlah wang terlibat pun, ia mengatasi apa jua jumlah ‘salahguna’ wang yang dituduh kepada pemimpin UMNO sekarang.

RM 445 juta yang dibayar bagi transaksi penjualan yang tidak berlaku itu merupakan isu yang penting untuk Anwar jawab. Apa tah lagi wang RM 445 juta itu dilupuskan dengan menggunakan wang rakyat apabila kerajaan membeli hutang-hutang lapuk dari bank sebagai sebahagian usaha pemulihan ekonomi sepanjang krisis ekonomi dari 1998 hingga 2000.

Atau sistem kewangan negara akan runtuh kerana bank-bank tidak mempunyai pusingan modal untuk memberi pinjaman seterus menggalak kan pertumbuhan ekonomi.

Dari segi nilai pun berbeza, RM 445 juta dahulu (1998) dan sekarang. Jadi penting untuk Anwar menjawab dan penting juga UMNO untuk mengkaji hal ini dengan serius kerana Beruang yakin, dengan sindrom UMNO fobia yang dialami Anwar sekarang, tidak mustahil dia akan menuduh UMNO ada terlibat di mana-mana.

Lebih-lebih lagi bila dia adalah Timbalan Presiden UMNO pada waktu itu.

Jumaat, 30 Mac 2012

Raja Ashman Shah Selamat Dimakamkan

GURU BESAR SK ASSUMPTION BUTTERWORTH BERTINDAK KEJAM TERHADAP MURID MELAYU


BERITA INI BK TERIMA LEWAT JAM 10.00 MALAM BERTARIKH 28/3/2012. DIKHABARKAN TINDAKAN SEORANG GURU BESAR SK ASSUMPTION YANG BERBANGSA SIKH MEROTAN SEORANG MURID MELAYU SEBANYAK 30 KALI SEBATAN AMAT MENYAYAT HATI.

SATU LAPORAN POLIS TELAH DIBUAT OLEH KELUARGA MANGSA. APA YANG MENYEDIHKAN TINDAKAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN INI BERLAKU DI NEGERI CAUVANIS DAP. SELEPAS DAP MEMERINTAH, PIMPINAN MEREKA LEBIH MENGGUNAKAN CARA PEMERINTAHAN BERSIFAT RASIS.GURU BESAR INI JUGA DILAPORKAN PERNAH MENGHENTIKAN PROGRAM BACAAN YASSIN DI SEKOLAH SEHINGGA CAMPUR TANGAN PIHAK PPD.

GURU BESAR INI BARU DITUKARKAN DARI SKST MARK BUTTERWORTH KE SK ASSUMPTION PADA SEPTEMBER 2011 YANG LALU.KELUARGA MANGSA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG TERHADAP GURU BESAR BERKENAAN.
 

PAS MENGHINA DIRI MEREKA SENDIRI

PAS MARAH APABILA 3 GADIS PENARI TIANG LICIN DIHUKUM RM 25 DENDA LALU PAS MENGHINA MAHKAMAH.

APA PUNYA BODOH PEMUDA PAS, MAHKAMAH MELAKSANA KAN UNDANG-UNDANG YANG DIBUAT DAN DILULUSKAN OLEH PARLIMEN. SAMA SEPERTI PONDAN YANG DITANGKAP KERANA BERPAKAIAN WANITA AKAN DIHUKUM RM 25 PADA KESALAHAN PERTAMA.

SEBAB ITU WAKIL RAKYAT PAS YANG ADA DALAM DEWAN RAKYAT KENA BIJAK BILA BERHUJAH DAN BUKAN BUKAN BERBAHAS DALAM ISU-ISU BODOH  SEPERTI  MAHFUZ, SALEH UDIN AYUB YANG BINGAI.

KALAU TAHU HUKUMAN ITU RENDAH DAN TAK BERBALOI ESOK MASUK DEWAN BERBAHAS LAH PERKARA TERSEBUT. 

MEMANG SAH SEMUA WAKIL RAKYAT PAS KESEMUANYA BODOH BINGAI. 

Antara hina Islam dengan dituduh hina mahkamah

Harakahdaily, 29 Mac 2012
CERODIK BUAH PELIOR
KUALA LUMPUR, 29 Mac: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) merasa kesal dengan hukuman yang dikenakan terhadap tiga wanita atas tuduhan melakukan aksi tidak sopan dengan menari tiang dengan hanya denda sebanyak RM25 seorang.
“Bagi DPPM, hukuman yang dikenakan terhadap wanita bertiga ini amat ringan serta tidak berbaloi berbanding kesalahan yang mereka lakukan,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar).

Justeru, katanya DPPM merasa terkejut dengan hukuman itu kerana berpendapat kesalahan yang mereka lakukan amat serius dan berat.

Jelasnya, perbuatan yang mereka lakukan merupakan suatu dosa besar di sisi agama Islam kerana membuka aurat dan mendorong perbuatan zina kepada pengunjung yang hadir.

Sehubungan itu, ujarnya DPPM merasa khuatir kerana industri seks dan pelacuran yang dibuat di pusat-pusat hiburan,  rumah-rumah urut serta hotel bajet menjadi semakin berkembang dalam masyarakat.

“Apa yang dilakukan oleh tiga wanita Islam ini menunjukkan perbuatan lucah dan tidak sopan semakin berani dibuat dengan keadaan yang lebih terbuka.

“Yang dirisaukan adalah berapa ramai lagi gadis Melayu beragama Islam yang mungkin terjebak dengan kegiatan sama,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Lebih dari itu, kata beliau hukuman yang dikenakan itu tidak mampu mendidik dan memberi pengajaran berharga kepada mereka yang terlibat.

Beliau menambah, hukuman itu hanya menjadi bahan ketawa dan perlecehan masyarakat terutama mereka yang terlibat dengan aktiviti tersebut.

Menurutnya, mungkin selepas ini lebih ramai akan terlibat dengan perbuatan tidak bermoral seperti itu memandangkan hukumannya hanya denda dan peringatan sahaja.

“Kes ini membuktikan kerajaan BN tidak mampu membendung perbuatan maksiat di kalangan masyarakat, malah memandang ringan perbuatan tersebut,” katanya lagi.

Justeru, ujarnya apalah pembelaan yang boleh diharapkan dari sebuah kerajaan yang kononnya memperjuangkan Islam di negara ini  jika agama Islam terus diperlekehkan.

“Amat memelikkan jika mereka yang melakukan perbuatan ini dianggap menghina Islam hanya dijatuhkan hukuman denda RM25 seorang, sebaliknya seorang imam yang dituduh menghina mahkamah dipenjara setahun.

“Mungkin inilah definisi keadilan ‘Islam’ sebenar menurut perspektif mereka yang berkuasa pada hari ini,” ujarnya.

SEJAK BERKAWAN DENGAN DAP PAS SEMAKIN SAWAN


INI GAMBAR PAS SEMASA PROGRAM KONVOI TAWAN PERAK. CUBA LIHAT CARA ORANG PAS MAKAN , DAH MACAM DAP PULAK,

DULU MAKAN DENGAN TANGAN, LEPAS MAKAN JILAT TANGAN SAMPAI KE SIKU.

SEKARANG DAH GUNA SUDU, TAK LAMA LAGI GUNA KAYU SEPIT PULA, DULU KUTUK ORANG UMNO MAKAN GUNA SUDU DAN SEPIT. SEKARANG RASAKAN ALLAH BAYAR CASH.

ARKIB 2008: 2,000 pelajar dapat biasiswa JPA


Pakatan pembangkang buat lawak atau rasuah politik jika merujuk Rafizi 'the lembu' Ramli, bahawa jika pakatan pembangkang memerintah PTPTN akan dihapuskan dan digantikan dengan biasiswa.

Setakat hari ini pembangkang di Selangor telah berjanji akan memberikan bantuan RM 1000 kepada pelajar yang mendaftar masuk ke IPTA tetapi tidak semua yang dapat, sembang saja yang lebih seperti sembang air free 20 ribu liter.


PKR tak payah berjanji, apa kata bulan Jun depan anak-anak Selangor tak kira kaya atau miskin, Melayu, Cina, India dll diberikan biasiswa dari peringkat sijil sehingga peringkat kedoktoran.


Kita nak tengok anak-anak tauke yang kaya raya pun dapat biasiswa, siapa yang rajin turun berdemo bagi lebih sedikit.


Pointer 1.0 , 2.0 pun bagi juga duit, gagal pun tanggung juga sampai 10 tahun, apa macam , ada berani?
Sedarlah wahai pembangkang, jangan jadi bodoh dan jangan janji kosong, buat dan laksanakan sekarang.




KUALA LUMPUR: Agihan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagi Program Ijazah Luar Negara (PILN) kepada pelajar bukan Bumiputera dinaikkan kepada 45 peratus daripada 10 peratus mulai tahun ini, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohomed Nazri Aziz.

Nazri Aziz
Beliau berkata, sebanyak 2,000 biasiswa disediakan oleh JPA iaitu 1,100 untuk pelajar Bumiputera dan 900 untuk pelajar bukan Bumiputera.
"Pecahannya ialah 55 peratus untuk Bumiputera dan 45 peratus kepada bukan Bumiputera berbanding sebelum ini hanya 10 peratus saja diberikan kepada bukan Bumiputera," katanya ketika menggulung perbahasan mengenai Rang Undang-undang Pembekalan Tambahan 2008 (2007) membabitkan RM60 juta kepada JPA di Dewan Rakyat, semalam.

Beliau berkata, pemberian biasiswa oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) secara adil supaya semua pelajar cemerlang mendapat pembiayaan.

Katanya, penawaran biasiswa JPA kepada pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2007 untuk PILN dibuat berdasarkan kriteria kelulusan akademik (70 peratus), kokurikulum (10 peratus), latar belakang keluarga (10 peratus) dan prestasi temu duga (10 peratus).

"Kerajaan tidak boleh mengambil tindakan 'menghukum' pelajar cemerlang hanya kerana ibu bapa mereka berpendapatan tinggi dengan tidak memberikan kemudahan meneruskan pelajaran semata-mata kerana mereka daripada keluarga berada.

"Sebaliknya peluang diberikan kepada mereka berdasarkan kriteria yang ditetapkan," katanya.

Beliau berkata, pada tahun ini seramai 15,220 pelajar lepasan SPM 2007 yang cemerlang memohon biasiswa untuk PILN dan daripada jumlah itu hanya 7,282 pelajar dipanggil untuk temu duga.

"Berdasarkan kemampuan kerajaan, hanya 2,000 biasiswa disediakan untuk PILN tahun ini. Oleh kerana bilangan biasiswa yang ditawarkan adalah terhad, sedangkan bilangan pelajar yang cemerlang adalah terlalu ramai, maka tidak semua pelajar cemerlang termasuk yang memperoleh 11 A1 atau 12 A1 berjaya memperoleh biasiswa JPA," katanya.
Nazri berkata, untuk pelajar cemerlang SPM meneruskan pengajian ke peringkat lebih tinggi, kerajaan memutuskan mulai tahun ini semua pelajar lepasan SPM 2007 yang memperoleh 9A dan ke atas akan ditaja oleh kerajaan melalui JPA ke tingkatan 6 Sekolah Bantuan Penuh Kerajaan dan di Pusat Matrikulasi di bawah Kementerian Pelajaran termasuk Pusat Asasi di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA).

Katanya, kerajaan juga bersetuju supaya JPA memberikan tajaan kepada pelajar yang mendapat tempat mulai tahun satu di universiti bertaraf Ivy League dan setara di luar negara.

Pelajar lepasan SPM yang mendapat tawaran tahun satu untuk kursus yang diiktiraf di kampus cawangan Monash University, Notingham University, Swimburne University dan Curtain University of Technology di Malaysia akan juga ditawarkan biasiswa untuk pengajian ijazah pertama.

Beliau turut bersetuju cadangan Mohamed Azmin Ali (PKR-Gombak) supaya kerajaan menetapkan satu definisi pelajar cemerlang dan semua yang termasuk dalam kategori itu diberikan biasiswa atau bantuan pendidikan sewajarnya.

Padan muka Pas, cakap besar sangat


Allah bayar cash kepada Pas, Pas hari ini boleh duduk di meja yang menghidangkan arak
PRU 12 PAS menggunakan gambar Tunku merasmikan kilang arak di Shah Alam, Nah ambil sekarang, siapa yang duduk di meja makan yang ada arak?

UIS - Hukum Rakyat Keluar Menentang Pemerintah Syria




Potongan ucapan Khalifah Umar Abdul Aziz setelah dilantik menjadi khalifah :"..Wahai sekalian umat manusia! Taatlah kamu kepada aku selagi aku taat kepada Allah di dalam memimpin kamu dan sekiranya aku tidak taat kepada Allah, janganlah sesiapa mentaati aku.."..kita semua kenal siapa Khalifah Umar Abdul Aziz ini dan juga sejarah pemerintahannya..

Jangan Guna Nama Sheikh Yusuf Al-Qardawi - Zahid Md Arip 28/3/2012

20120329 MBS kesal kerajaan selangor naikkan kadar sewa



Dulu janji nak turunkan cukai pintu antara 10 hingga 25 peratus tetapi sampai sekarang tak dilaksanakan.

Ini pula isu baru..poraahh cakap tak serupa bikin

Khamis, 29 Mac 2012

Anwar Bodoh Bodoh Bodoh

Beberapa hari berlalu sejak Anwar Ibrahim secara rasmi memfailkan notis saman terhadap bekas rakannya Datuk Nallakaruppan, namun tidak ada tanda langkah tersebut mampu menyebabkan Nalla mengunci mulut untuk seketika mahupun untuk satu tempoh yang panjang.

Tambahan pula Nalla tidak keseorangan untuk menghadapi saman Anwar di mahkamah kelak apabila turut mendapat sokongan rakan-rakan lain terutama sekali dari kalangan bekas pemimpin PKR seperti Ezam Mohd Nor, N. Gobalakrishnan, Zahrain Mohamed Hashim, Annuar Shaari dan beberapa yang lain.

Malah ugutan kekerasan oleh dua orang penyokong Anwar sehari lepas yang mahu Nalla berhenti bercakap isu berkaitan Anwar Ibrahim juga tidak berdaya menggugat tekadnya untuk terus membongkar salahlaku Ketua Umum PKR itu. Semasa sidang akhbar semalam, sekali lagi secara terbuka Nallakaruppan menegaskan Anwar sebagai seorang biseksual dan tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri ataupun Ketua Pembangkang di parlimen - satu kenyataan yang agak memedihkan seumpama menambah garam pada luka.

Manakala itu, peguam terkemuka yang mewakili Nallakaruppan, Datuk Seri Shafie Abdullah pula meminta peguam bela Anwar segera menyerahkan writ saman di pejabatnya bagi mempercepatkan proses perbicaraan yang sekiranya mendapat kerjasama semua pihak berkemungkinan dapat diselesaikan kes tersebut dalam tempoh dua bulan ke tiga bulan.

Keyakinan di pihak Nallakaruppan banyak berkaitrapat dengan faktor beberapa bukti penting yang memihak kepadanya termasuklah berkaitan dengan penglibatan isteri Azmin Ali, Shamsidar yang pernah banyak kali menjadi 'santapan' Anwar Ibrahim.

Dalam pada itu, tekanan yang bertali arus dari Nallakaruppan telah menyebabkan Anwar seakan naik angin apabila mengherdik wartawan setelah soalan berkaitan samannya ke atas Nallakaruppan diajukan.

Menurut wartawan Agendadaily, Anwar Ibrahim seperti hilang kesabaran bila diminta mengulas isu saman. Suasana dilaporkan sedikit tegang tambah lagi bila wartawan terbabit menyarankan supaya Anwar mempercepatkan proses saman kes tersebut.

Dalam kes Nalla lawan Anwar ini, faktor bila kes perbicaraan saman akan bermula dan selama mana ianya berlangsung banyak bergantung pada pihak Anwar, itulah hakikatnya.

Pada masa sekarang Anwar hanya baru saja memfailkan saman, namun hingga kini writ saman tersebut belum juga diserahkan kepada Nalla sendiri mahupun peguamnya. Jika Anwar serius, sepatutnya sejak dari awal lagi selepas saja saman difailkan, writ saman segera diserahkan kepada pihak Nalla.

Apapun, kita tunggu dan lihat sehingga bila Anwar boleh bertahan dengan asakan & desakan umum yang mahu beliau menyegerakan kes ini. Di pihak Nalla, tekad dan kesungguhannya untuk menghadiri perbicaraan mahkamah sudah terserlah sejak awal lagi hingga kini tetap utuh tidak berganjak.








Ramai yang menantikan penghujung kes ini dengan penuh minat tinggal lagi cuma Anwar sahaja yang masih kelihatan seperti blur & tidak tentu arah, seakan mengiakan beberapa maklumat dalaman PKR yang menyebut game plan Anwar jauh tersasar daripada yang dijangkakannya.

20120327 Teh Tarik Bersama Kak Pidah

20120327 Anwar panggil Pemuda UMNO BODOH

Ahad, 25 Mac 2012

Demo Bodoh Pas dan Pkr : Bebas Imam Hoslan 24/3/2012



PKR dan PAS kata hukuman yang dijatuhkan kepada Imam Selipar adalah zalim. Hakim yang menjatuhkan hukuman dilabelkan sebagai zalim.

Bodoh punya Pas dan Pkr kerana menghina mahkamah. Padahal undang-undang telah digubal oleh ahli Parlimen dalam dewan yang mulia.

N.Surenran lu pergi mampus lah Lu lawyer pun bodoh. tak tahu sistem perundangan negara.

TERBARU DAN TERPANAS - Nalla ignoring notice of demand

Ketegasan Sarawak Dalam Isu Halal Bukan Bahan Mainan Macam PAS




Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Hal Ehwal Islam), Datuk Daud Abdul Rahman bertegas akan menguatkuasakan perlesenan Halal tampa pilih kasih. Beliau menafi kesukaran dan tiada kadar kos yang luar biasa bagi setiap permohonan.
Usaha kerajaan Sarawak dalam produk Halal di permainkan oleh Pas




Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sekadar mengikut standard yang ditetapkan untuk memastikan pelaksanaan menjaga kepentingan semua pihak khasnya umat islam. Itulah yang sepatutnya dilakukan demi menjaga kepentingan bersama. Terima kasih YB Datuk Daud...



SIBU: Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Hal Ehwal Islam), Datuk Daud Abdul Rahman menafikan dakwaan tentang kesukaran dan kos tinggi untuk memohon Sijil Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Beliau berkata, standard tertentu seperti pengubahsuaian premis dengan memiliki lantai dan dapur yang bersih bagi mengekalkan aspek kebersihan ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan dan Jabatan Kesihatan.

“Bukan JAKIM dan Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) yang menetapkan peraturan agar pengubahsuaian (dilakukan) di bahagian dapur atau lantai sesebuah premis.
“Tetapi ia adalah peraturan atau undang-undang yang telah ditetapkan oleh pihak ber-kuasa yang berkenaan untuk premis yang beroperasi,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke tapak pembinaan Kompleks Islam Sarawak Sibu di Jalan Awang Ramli Amit di sini, semalam.




Ini merujuk kepada serangan hendap untuk menjatuhkan YB Daud dengan memutar belit kenyataan seolah-olah menuduh restoran atau kedai makan pengusaha Islam tidak mengambil berat langsung soal halal haram dan kebersihan semasa menyaji makanan untuk umat Islam.


Lupakah PAS yang halal melibatkan kefahaman dan penjelasan kepada pengusaha dan orang awam sama ada Islam atau bukan Islam mengenai aspek halal mengikut hukum syarak yang merangkumi kebersihan permis, penyediaan, pemprosesan, penyimpanan, pembungkusan, pengendalian dan pengangkutan bagi makanan, minuman dan barang gunaan orang Islam. Isu kesihatan juga merupakan tuntutan utama dalam soal halal. Jadi janganlah puak-puak PAS hendak reka cipta cerita ada Mak Cik dah dua tahun tidak dapat lesen halal. Yang paling sedih sanggup puak-puak PAS ini menghasut rakyat menentang JAKIM.
Ini cakap Pas

Pihak PAS sepatutnya lebih sedar dan arif tentang tuntutan dan tangungjawap untuk menjamin mana pihak dengan perlepasan menggunakan logo halal, bukan sesuatu yang boleh diambil sambil lewa. Ini soal menjaga amanah Allah dan menjaga kepentingan umat islam. Jangan kerana PAS tiada isu untuk menyerang BN Sarawak sanggup mengetepikan kepentingan Islam, hanya semata-mata untuk mencari pengaruh.


Sikap PAS menyerang isu yang sepatutnya mereka lebih faham, menunjukan mereka bercakap mengikut hawa nafsu! Almaklumkah sejak bila rakyat Sarawak memandang kehadiran PAS. Jangan PAS lupa yang rakyat Serawak sedang memerhati siapa PAS di semenanjung.


Dari blog Pecah pala mikir, Sarawak

Jumaat, 23 Mac 2012

Arkib : Hakim benar Nizar kemuka rayuan - Malaysia News



Pas dan pembangkang Perak dengan mudah menuduh YAB Dato Dr Zambry Abd Kadir sebagai menteri besar mahkamah. Sebenarnya mereka lah yang membawa kes ke mahkamah bukannya Dr Zambry,

Berkenaan dengan JKKK yang digantikan dengan baru, Nizar tidak boleh pertikaikan JKKK yang baru kerana sewaktu Pembangkang menang pun mereka juga menukar dengan yang baru. Ambil semua orang Pas dan mengabaikan Umno. Sebaliknya dalam pentadbiran sekarang, memang JKKK melantik ahli Pas untuk duduk sama dalam JKKK tetapi pihak Pas menghasut dan menghalang ahli mereka menyertai JKKK. Ini terbukti dalam JKKK Kg Expo, En Salleh dari Pas dilantik sebagai AJK JKKKK tetapi perlantikannya tidak disenangi oleh Pas dan akhirnya kerana akur dengan kehendak Pas beliau melepaskan jawatannya,



Tanah balak di Kampar dan Klian Intan? Sudah buat laporan polis? Dap rosakkan tanah di Pondok Tanjung bagaimana? Tamat 11 bulan, semua jentera balak di keluarkan dan sebatang kayu balak pun tak ditinggalkan jalan ditutup dan dibersihkan, seolah-olah tidak ada berlaku pembalakan.

 Mengenai Rahman Hidrolik yang diberi tanah lombong di kawasan bukit juga satu dongeng Nizar. Rahman Hidrolik tak wujud pun di sana,  tak percaya pergi tengok sendiri...sekarang ni sudah tak jadi MB boleh lah bawa Topeng Perak untuk merakam gambar-gambar pembalakan haram. perlombongan bijih  di tanah tinggi dan laporankan semua 6 tindakan kerajaan BN sekarang kepada media. tetapi dengan bukti sekali, jangan main cakap sahaja.

MB Nafi CEO PKNP Di Singkirkan

Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah Jadikan Tanah Rezab Melayu Sebagai Perkubu...

Geran Tanah Rezab Melayu Ditukar Kepada Tanah Perkuburan Cina

FELDA Hasil Israel - Ahmad Maslan Tangkis Tuduhan MP Bakri.

20120322 Bekas GM Yayasan Selangor jawab isu tanah

Pembangkang Tidak Hadir Mesyuarat PSC.

20120322 Isu perlantikan GM Yayasan Selangor

PKR Dakwa Tanpa Undi India, PR Masih Kekal Di Kedah

RADIO Kedah kelmarin menyiarkan temu ramah dengan Ahli Parlimen Sungai Petani dari PKR, Johari Abdul yang mendakwa Pakatan Rakyat masih mampu mengekalkan kuasa di Kedah, walaupun tanpa sokongan dan undi dari masyarakat India.

Kenyataan ini menunjukkan betapa bongkak dan takburnya Johari Abdul dengan tahap kekuatan Pakatan Rakyat di Kedah sekarang sehingga memandang rendah keupayaan pengundi kaum India dan sumbangan mereka kepada pembangunan negeri tersebut.

Sedangkan kita semua tahu bahawa Kedah adalah antara negeri yang bakal terlepas semula ke tangan Barisan Nasional, bukan sebab kekuatan BN tapi kerana kegagalan PAS dan Pakatan Rakyat menunjukkan prestasi pemerintahan yang baik, dibanding dengan kerajaan BN sebelumnya. Cakap memang banyak tapi satu apa tak dibuat. Tak kira lagi perbalahan dalam kerana masing-masing mabuk nak menjadi Menteri Besar.

Dulu bolehlah, masa jadi pembangkang, semua pun digebang besar-besaran. Itu boleh ini boleh. Tapi bila dah jadi kerajaan baru tahu susahnya nak menguruskan kerajaan.

Kalau pun ada ‘sumbangan’ PAS di Kedah yang boleh diingati rakyatnya ialah kejadian banjir kilat yang kerap, hasil dari penggondolan hasil hutan (terutama balak) di Kedah sejak PAS mengambil alih.

Walaupun kita tahu, kenyataan Johari Abdul itu terhasil dari rasa tidak puas hatinya kepada Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang mengisytiharkan keluar PKR pada tahun sudah, tapi tidak wajarlah dia mempalitkan tindakan tersebut kepada seluruh masyarakat India di Kedah.

Undi, walaupun satu, mampu memberi kesan kepada keputusan pilihan raya di kawasan tersebut.

Johari Abdul sedar, hilai tawanya bersama trio Datuk T dalam kes pendedahan video lucah yang membabitkan Anwar Ibrahim, sedikit sebanyak sudah mencalarkan imejnya sebagai penyokong setia Anwar. Di belakang buat main lagi tunduk patuh pada Anwar ya, dibelakang, dialah yang paling hebat mengata.

Semua inilah sebenarnya yang mengurangkan ‘nilai’ Johari Abdul untuk dicalonkan semula sebagai Ahli Parlimen dalam kempen pilihan raya umum akan datang. Dia tahu itu, maka itu dia banyak membuat kenyataan-kenyataan yang sebenarnya boleh merosakkan PKR dari luar dan dalam.

Malangnya orang India pula dijadikan subjek kecama Johari Abdul dalam usahanya mensabotaj PKR dari dalam.


Orang India di Kedah sepatutnya mengambil kenyataan Johari Abdul ini dalam menentukan kerajaan mana yang mahu dipilih dalam pilihan raya akan datang. Malu lah orang India jika peranan dan kepentingan mereka di pandang mudah dan rendah oleh parti yang memerintah. Walhal sebagai warganegara, orang India mempunyai peranan dan fungsi besar memajukan negara ini, tidak terkecuali negeri Kedah – walaupun populasi mereka di negeri tersebut adalah kecil.

20120322 Wanita UMNO Selangor sokong Kak Ijat