Sabtu, 13 April 2013

Anwar menanti saat kematian

Mungkin kita pernah menonton cerita 'Abang' yang dilakonkan oleh Dato Rahim Razali, Ahmad Yatim, Ahmad Tamimi Siregar dan ramai lagi.

Dalam plot cerita tersebut, Abang lakonan Rahim telah kembali ke kampung untuk mati. Kematiannya mengejutkan tetamu yang hadir untuk majlis kenduri kesyukuran.

Baru-baru ini PI Bala yang terkenal dengan akuan bersumpah telah kembali ke Malaysia setelah bersembunyi di UK.

Kembalinya tidak lama, akhirnya beliau mati mengejut.

Kini Anwar bakal menerima nasib yang sama. Anwar satu ketika telah menyatakan untuk bertanding di Perak kerana lawan beliau di Permatang Pauh adalah sekutunya yang bekerja keras untuk kemenangan beliau dalam PRK P44 tahun 2009.

Anwar tahu kemenangan beliau 2009 adalah kerana sokongan dan bantuan Pas yang mana jentera pilihanraya diketuai oleh Dr Mazlan Ismail.

Anwar berjaya menghidu bahawa kawan beliau akan menjadi lawan kali ini. Hari ini semakin ramai ahli Pas Permatang Pauh sudah converted ke Umno.

Anwar semakin parah dan dia tahu, kepulangannya ke Permatang Pauh kali ini adalah untuk mati seperti watak dalam filem Abang.

Dari sudut kematian fizikal pun ada kemungkinan. Anwar yang dikatakan diracun dengan cynic dan disuntik dengan kuman HIV semasa dipenjara Sungai Buluh akan mengakhiri watak beliau di kampung halaman saperti watak Rahim Razali.

Apa pun saat kematian Anwar hampir tiba, kematian dalam politik hampir pasti. Kematian fizikal hanya Allah yang tahu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan