Jumaat, 4 Mei 2012

Umi Hafilda Mengesahkan 'Aiskrim' Azmin Ali Di Cemari Bakteria E-Coli?



Mengikut satu kenyataan rasmi Azmin Ali sehari lepas, dia menafikan yang dirinya terlibat dalam 'projek aiskrim' sepertimana yang tersiar dalam banyak blog tika ini.

Logik jugalah penafian tersebut, selaku Timbalan Presiden PKR merangkap wakil rakyat bergelar Yang Berhormat tentu sahaja jatuh 'kemaluannya' bila terdedah foto-foto sedang 'jual beli aiskrim' sambil mengukur baju dan seluar dalam tandas.

Dalam tandas pula macam-macam bakteria ada; salmonella, serratia, shigella juga e.coli (sebutan: e-kolai, jangan salah sebut :)).

Takkanlah seorang yang berprestij, berpendidikan dan berjawatan tinggi seperti Azmin Ali tak pernah mengambil tahu soal kebersihan, ye tak? Masalahnya sekarang, rupa paras dari bawah sampai ke atas dah sahih serupa dengan tuan badan yang menafikannya.

Tengok kot manapun sama tiada beza walau sekelumit pun. Alasan segelintir pihak yang mendakwa ianya babun dua serupa, payah nak diterima akal. Kalau nak dikata fitnah, dari segi mana? Superimposed?

Barang tentu mustahil disebabkan foto tersebut asal usulnya di ekstrak (screen capture) dari beberapa video. Video pula diperolehi dari beberapa rakaman kamera tersembunyi yang tentu sahaja sengaja diletakkan oleh orang yang rapat dengan si empunya diri ataupun perempuan tersebut.

Maknanya, fikir kot manapun ianya melibatkan orang dalam yang mereka kenali. Bagaimanapun satu kepastian yang kita perolehi hari ini, pengesahan rasmi adik kandung Azmin Ali yang mengakui lelaki tersebut adalah abang kandungnya.

Perakuan Umi Hafilda ada meritnya. Adik kandung sendiri dah tentu mengenali abangnya. Jadi tinggal lagi sekarang yang ingin diketahui ramai adakah 'urusan jual belia aiskrim' itu berlandaskan hubungan halal ataupun haram.

Maksudnya suami isteri atau sebaliknya. Ikut pada logik, kalau dah laki bini buat apa bercemolot dalam tandas yang diketahui penuh dengan pelbagai bakteria yang membahayakan kesihatan. Tak gitu?

Apa-apa halpun kita tunggu ajalah apa langkah seterusnya dari Azmin Ali. Manalah tahu kot tetiba nanti dia buat sidang akhbar kata perutnya tak boroi, telinganya tak capang semata-mata untuk pertahankan diri  jangan pula ada yang gelak besar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan